jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Lördag

Kategori: Allmänt

Idag var planen (eftersom sloen lyste med sin frånvaro) att vi skulle traska bort till polisstationen och fixa det där passet åt Milla som vi har pratat om att göra ett bra tag.
Utan att ens titta på termometern begav vi oss mot polisen med ett stopp på konsum för att panta lite flaskor..

Väl ute slogs vi av värmen, i vårt så annars blåsiga Malmö, var det dessutom näst intill vinstilla..
Jag brukar inte klaga men den prommenade bort till konsum avr inte nådig..
Det tog ungefär en minut innan jag konstaterade att vi inte kunde utsätta oss för den prommenixen utan vända om hemmåt efter att ha pantat det vi skulle..
Vi köpte med oss ett par sallader och lite pannkakor (för vem orkar laga mat i den här värmen?) och körde ut till syster yster som köpt pool. Där spenderade vi eftermiddagen med en sovande Milla och en badtokig Liam.
Jag tog årets första dopp (i poolen alltså) och det var väldans skönt..

Ikväll har vi grillat, badat och nu sitter vi här framför teven, Tobbe tittar på fotboll, jag blogagr och kidsen sover.. Härliga lördag!

Imorgon ska det tydligen bli över 34 grader i skuggan så dagen ska/måste spenderas någonstans där man kan svalka sig, typ havet eller någon stor pool..

Funderar allvarligt på att gå och köpa ett par liter glass, jag behöver ngt kallt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: