jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Bebistankar!

Kategori: Allmänt

Sitter här och väntar på att lillfisen ska vakna.. det brukar ske någon gång runt halv nio..!
"Inatt" vaknade hon första gången vid halv sex för att äta, det är andra gången på en vecka som det händer!
Annars har hon ganska så bra "rutiner" på sina tankningar, speciellt på nätterna då hon är inställd på kl 03 ca..

Men imorse käkade hon lite, sen somnade hon om lika snabbt och sover än.. Det är lyx att få sova om nätterna med ett litet spädbarn, på något sätt så går jag fortfarande och väntar på att det ska vända och att helvetet ska braka loss.. Men nu är hon ju ändå 6 veckor och borde ha fått lite hum om när det är dag och när det är natt.. eller?

Vi har i alla fall skämt bort henne med att sova i vår säng, det gjorde vi aldrig med Liam.. Sen vill jag inte börja mixtra med sovplatser när hon sover så bra.. O jag störs inte ens!
Hon är ju vår lilla bebis och jag myser=)

Det känns skillnad med andra barnet, med Liam ville man att de skulle växa så att man fick ta på dem alla nya kläder för alla storlekar, prova smakportioner/gröt/välling.. man ville att de skulle lära sig sitta/krypa/gå. 
Men nu så vill jag bara att Milla ska vara bebis.. länge! Helst jämt!
Jag kan tänka mig att amma längre än 5 månader (då jag slutade med Liam), vänta med smakportioner (Liam började med smakisar när han var 3,5 månad)
Jag vill vara hemma och mysa resten utav livet kännsn det som just nu!!

Jag vill helt enkelt ha min bebis!!

Bara tanken på att man ska jobba varje år, i 35 år, skrämmer mig.. Huua!
Nu när man satt två barn til livet så vill man ju vara hemma och umgås med dem, att de ska bli stora och antagligen kommer att "skämmas" för sina "pinsamma" föräläldrar vill man helst inte tänka på!! 

Som sagt, allt detta säger jag idag.. Vad som sägs om en månad, ett år, eller mer.. är det ingen som vet.
Planen/tanken är att jag ska vara tillbaka på jobbet hösten 2011 men som det känns just nu så blir det jan 2012.. Men som sagt.. ingen som vet!!
Jag njuter i alla fall till fullo just nu!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: