jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Lite ditt och datt..

Kategori: Allmänt

Liam var hemma från dagis igår, mim mamma är här så vi spenderade dagen i min systers hus.
Liam vägrade att sova middag, vilket senare resulterade i att han grät sig igenom middagen, helt utslagen och deckade kort därefter. Närmare bestämt 17.45!
Första gången han somnar så tidigt.. och sista!
Han har tydligen varit vaken två timmar inatt.. vilket Tobbe har fått ta!
Han ville inte ha blöja, bara kallingar och sen ville han inte ha dem.. och så höll det på!
Stackars Tobbe!
Annars är Liam istort sett blöjfri. han har inte blöja under dagid och säger till när han behöver kissa.
Nattetid har vi inte vågat oss på än, även om blöjan har varit torr ett antal mornar. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Nr 2 vill han oxå ha blöjan till, men det är visst vanligt.. Det ordnar sig säkert med tiden de me..!!

Milla har börjat visa vad hon går för om kvällarna, jag antar att det är magen som krånglar..
det är inte alls som med Liam, men hon är allt lite skrikig, vanligast är att det drar igång runt tio, när vi vill gå och sova..
Så igår var jag och köpta Sempers magdroppar och vipps så sov hon hela kvällen och deckade igen efter maten strax efter jag matat henne vid tio-tiden.. Men sen hände något, ungefär samtidigt som vi somnat!
Hon vaknade och hade ont, skrek ett tag men blev tyst så fort Tobbe tog upp henne och gick omkring.
Därefter har hon sovit i sin säng, fram till 05.30 då hon vaknade första gången för mat!
Bra där tjejen!!

Hon har börjat gilla sin napp mer och mer, både på gott och ont!
Bra som en ljuddämpare och en tutttavlastning för mig..
Mindre bra är att hon inte riktigt vet hur man tuttar, eller får den att stanna i munnen en längre tid..och blir då förbnnad när den åker ut..
På natten sover hon i alla fall utan, och det tackar vi för!!

Vi var på BVC igår så numera väger vår bebis 4560g och är 55cm lång..

Vår kamera har pajjat, den lilla digitala som vi köpte för drygt två år sen.. Som tur är har vi systemkameran men jag vill även ha en liten smidig kamera som man kan ha med sig i skötväskan..
Jag ska ner på stan och köpa en idag, det får bli något liknande den vi ahde innan, Canon Ixus..
Det blir vår tredle på 6 år!
Jag verkar ta liiite kort;)

Nu blir det duschen, sen stan=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: