jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Stora killen.

Kategori: Allmänt

Idag har jag både tid och lust till att blogga, men vet inte riktigt om vad bara..

På jobbet har vi flyttat (möblerat om o bytt platser) för fjärde gången sen jag började för ca ett år sedan, det tog hela förmiddagen och dagarna bara springer iväg, fortare än någonsin.. Jag hinner inte med mitt jobb känner jag, och jag gillar inte riktigt den känslan..
Vi har även fått en ny chef idag, känns hur bra som helst!!
Vi har dessutom beställt entré-biljetter till TUR-mässan i Göteborg i slutet på Mars samt bokat en bil för den dagen, eller om det kanske tom blir övernattning och lite shopping på lördagen innan hemresa...

Efter att vi hämtat lillemna på dagis så styrde vi mot expert, som vi hoppades på skulle ha fått hem teven som vi har spanat på till Liams rum.. istället hade de tagit bort lappen där all info fanns om teven och ingen i affären visste någonting om pris, leveranstid osv.. så vi sket i allt och åkte hem!!
Vi lyckades hitta en liknande teve på Dustin Home som jag precis har beställt.. Så inom ett par dagar så har våran stora kille en egen platt-teve på sitt rum..

På tal om stora killen så har han börjat påtala det själv..
Tidigare idag så sa han till mig:
-Mamma, vet du vad..? Jag är stor kille nu!!
Kan man annat än bara smälta och le stort=)

Jag har dragit mig lite för den här kvällen.. Igår satt Tobbe upp Liams rullgardin för att vi ikväll skulle ta tjuren vid hornen och få Liam till att somna själv i sin nya säng i sitt rum..
Det gick faktiskt bättre än väntat!!
Han gick glatt och la sig strax efter klockan sju, han låg och pratade lite och försökte få mig att förstå att jag skulle ligga hos honom.. Men jag förklarade snällt att han är en stor kille nu som kan somna själv!
Inga protester och efter en halvtimme sov han, jag stod utanför i teve-rummet och strök gardiner så han hörde mig hela tiden..
Ska bli spännande att se hur det blir om han vaknar inatt, om han vågar komma in till oss eller bryter ihop så att vi får hämta honom..
Jag är i alla fall en väldigt stolt mamma!!

Kommentarer

  • syster säger:

    Hur gick det, sov han på sitt rum hela natten?

    2010-03-04 | 09:26:28
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Han sov till 05.10 då jag vaknade av att han ropade på mig.. duktiga killen!

    Jag däremot har sovit som en knöl och lixom väntat på att han ska vakna.. konstigt att inte ha honom i sängen intill...

    2010-03-04 | 15:00:18

Kommentera inlägget här: