jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Våren är här...

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en sån där underbar dag utan några måsten, det är så skönt att bara kunna göra det som faller en in en hel dag.
Både jag och Tobbe är inne i någon vaken fas om nätterna så inagtt har vi skiftats om med att vara vakna.. Jag vaknade runt fem och kunde inte somna om så när resten av familjen vaknade runt halv sju, så var jag helt slut!
Det fick bli en lugn morgon med en massa goda bär till frukost, lite barnprogram och annat småfix innan vi begav oss ner till stan.
Jag behövde ha lite saker från HM och Tobbe skulle förbi en skäddare för att lägga upp några jeans. Men som alltid så blir det en massa andra stopp och såklart oplanerad shopping!
Idag blev det mest till Tobbe och Liam, själv fick jag nöja mig med mitt HM & lite smink från M.A.C, inte helt fel de heller=)
Det blev en fika oxå innan vi begav oss mot posten för att hämta ut teven som vi beställde härom dagen..
Den står nu i Liams rum, där han även har fått en dvd så nu kan han se sina filmer på sitt egna rum.. stora, stolta killen!
Vi passade på att sova hela familjen när Liam nappade lunch, så skönt och välbehövligt!!
Därefter har vi bara varit här hemma, fixat lite med möbler som skulle skruvas ihop, lagt nya mattan på sin rätta plats, varit nere ett par vändor i källaren med en massa saker som bara har stått i vägen här uppe (alldeles för länge). Anna har gjort oss sällskap under middagen och sen fixade vi även till lite dessert. Wookad frukt med saffran och råsocker, till det åt vi både glass och grädde, supergott!

Lilleman ligger i sängen och försäker komma till ro efter en sockershock.. det går sådär!
Mannen och jag hade tänkt att se Luftslottet ikväll med vi får väl se hur det blir med den saken.. det är ju en dag imorgon med!!
Vi har i alla fall lovat Liam att vi ska åka och bada imorgon förmiddag, han har pratat vattenrutchkana sen vi var och badade sist, för två veckor sedan..

Jag njuter av att våren är i Malmö, snön är borta, solen skiner och himlen är blåare än blåast..

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Jag är avis på eran vår kan jag säga! Här ser jag inte ens ut genom fönstrena pga all jävla snö!

    Men idag har det iaf varit nån plussgrad här hemma :)

    2010-03-06 | 21:26:02
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Gordi säger:

    Vi bor 10 min från er men här e snön fortf kvar...men mysigt ändå då solen skiner på =)Måste ses snart...Kram

    2010-03-06 | 22:56:09
  • Evelina säger:

    det ligger små snöhögar här och var men jag ignorerar dem..

    Såg bilderna jennifer som du hade lagt in på bloggen, galet mycket snö! Jag är inte avis;)

    2010-03-06 | 23:05:34

Kommentera inlägget här: