jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Akuten på BF-dagen

Kategori: Allmänt

Här har vi varit trötta efter att ha spenderat natten mellan lördage och söndagenpå akuten.
Jag hade kännt av kramper i magen i stort sett hela lördagen men tänkte som vanligt att det "går över" vilket det såklart inte gjorde..
Runt midnatt i lördags så tvingade tjejerna mig att ringa sjukvårdsupplysningen för att se vad de sa.. De sa såklartdet jag helst av allt inte ville höra..
Att jag borde åka in till akuten och kolla upp de, har man haft buksmärtor i mer än 6 timmar så ska det kollas upp..
Eftersom mannen var på herrmiddag så var det bara att ringa hem honom för att sen ringa syster yster som snällt kom hit för att sova hos Liam. Tobbe fick följa med mig och Milla..
Väl inne på akuten så hann jag ångra mig säkert 20 ggr att vi åkt in.. Jag ville bara hem och sova!!
Millasom valigtvis aldrig kräks, kräktes såklart ner både mig, sig själv och sängen som jag låg i..
Men efter 5 timmars väntande så var det min tur,jag blev undersökt och alla prover tydde på att allt var som det skulle med mig..
Doktorn misstänkte gallsten, scysta (hur de nu stavas) eller urinvägsinformation..
Han skickade hem mig med voltaren och bad mig kontakta vårdcentralen om det fortfarande höll i sig, som idag måndag!!
Väl hemma vid halv sju så tog det en kvart innan Liam vaknade för dagen, snälla syster stannade och tog honom ett par timmar så att vi fick sova..
Mannen, snäll som han är tog med sig liam på gympa mellan tio och elva så att jag fick sova.. Men trotts detta så var jag som en zoombie hela dagen igår.. med en skallebank som heter duga!!
Jag deckade i soffan vid åtta och sov till halv sju imorse med en matpaus vid elva och en vid fyra..
Efter att ha lämnat lilleman på dagis så deckade hela familjen och sov i ett par timmar..
Jag vaknade upp med en dunderförkylning.. så nu går jag omkring och nörvlar och nyser om vartannat hela tiden!!
Hoppas verkligen att det går över så att vi kan åka till småland som planerat på torsdag!!
Med magen är det bättre idag, tack och lov!!

Imorgon ska jag till jobbet och hälsa på, woligt!!

Idag är Milla 2 veckor!!
Stora tjejen;)


Mina fina=)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Skönt att du är bättre i magen! Se till att förkylningen blir bättre så vi kan ses till helgen - vi längtar!!!

    Krya-på-dig-kramar i massor

    2010-05-10 | 20:54:05
    Bloggadress: http://www.familjenemilsson,blogg.se
  • Evelina säger:

    Tack snälla..

    Jag dricker C-vitamin för fulla muggar så jag ska nog hinna tillfriska till helgen=)

    2010-05-10 | 21:12:47
  • Challe säger:

    Aaa verkligen jätteSTOR, haha.

    Skönt att magen är bättre. Förkylningshelvetet kan du nog tacka förlossning och amning för... Jag har ju varit sjuk FEM gånger i år, FEM?! Jag som aldrig är sjuk!

    2010-05-11 | 09:57:50
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Hej vännen!skönt att höra att du mår bättre nu))

    du får vara rädd om dig vännen!!

    vi får höras snart och boka in en dag att ses))

    kram och hälsa familjen

    2010-05-11 | 12:49:24

Kommentera inlägget här: