jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Torsdag 6 maj

Kategori: Allmänt

Dagarna flyger iväg och jag njuter av varje sekund.. detta gör att jag inte riktigt hinner med bloggandet..

Vi har dessutom haft besök två dagari rad, alla vill ju så klart träffa Milla så vi försöker dela upp besöken på olika dagar..
I tisdags var Gordi med familj här. Det är så roligt att se att Liam och Mille leker så bra ihop.. de har hängt ihop sen de låg i magen och de leker bättre och bättre med tiden som går.

Igår hade vi underbart, härligt väder så efter att ah sovit bort förmiddagen så gav vi oss ut på en långprommenad efter lunch, därefter hämtade vi upp Liam och traskade hemåt för att invänta Jocka, Ann och Vincent..
Vi bjöd på lasagne och kidsen lekte ute på gården. Vi ahde även premiär för att äta ute på gården igår, så lovely att man äntligen kan om man vill;)
Idag är det dock inte lika varmt, det ser tom lite kallt ut...

Tobbe spelade korp-fotboll med jobbet igår så jag och kidsen följde med för att titta, mest för Liams skull och det var väldigt uppskattat..
Men efter att ha varit ute, onstant mellan 12 och 19.30 så var jag helt slut igår kväll. Somnade så fort jag la huvudet på kudden strax efter tio.
Milla sköter sig exemplariskt om nätterna (peppar, peppar).
Hon sover för det mesta i soffan hos oss fram tills de att vi går och lägger oss, d äter hon sitt kvällsmål för att sedan vakna vid tre-tiden för mat.
Jag håvar ut patten och hon äter medans jag halvsover.. Sen sover hon fram tills de att Liam vaknar, ibland längre..
Idag ville hon inte ha frukost förrän vid 08.30

Ett nattmål är precis lagom tycker jag och fortsätter gärna med att ha det så ett tag till;)

Med Liam går det jättebra, han vill ha koll på lillsyrran men fortsätter med att ignorera om någon frågar honom.
Vet inte hur mnga gånger varje dag som han frågar:
-Var är bebisen? och så springer han och kollar, är hon dessutom vaken så blir han överlycklig!
Jag tror att det kommer att komma mer och mer..
i har märkt på honom att han lättare blir ledsen och vi säger till honom om något som han inte får göra. han kan bryta ihop för ingenting och jag antar att det har med lillsyrran att göra.
Milla är mest nöjd med livet, hon skriker lite om maten inte blir serverad tillräckligt fort..
Och så knölar hon lite när magen tjorvar och det trycker på men inget kommer.
Hon bajjar i alla fall bra mycket mer än vad Liam gjorde.. Med Liam kunde det gå en vecka eller två mellan gångerna och här går det bara ett par timmar mellan leveranserna..

Idag blir det lugnt, jag känner för att bara vara hemma och ta det lugnt, inte göra något.. bara mysa!!
BVC kommer hit för ett hembesök efter lunch, det ska bli roligt att se vad Milla väger.. och om hon ahr vuxit ngt!!

Jag har precis dammsugit och torkat golven så nu blir det en dusch och sen soffan för lite häng!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: