jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Argdag.

Kategori: Allmänt

Idag har varit en riktig skitdag. Jag har mest varit arg hela dagen.
Jag har sovit rätt ok inatt så jag förstår inte varför..

Det började med att vi skulle iväg till Öppna Förskolan och eftersom jag vet att det blir fullt där innan klockan tio så ville jag vara där tidigt, redan när de öppnade..

Liam som har tjatat om att gå dit i flera veckor gjorde allt för att morgonbestyren skulle ta så lång tid som möjligt och trottsade allt vad han bara kunde..
Milla som annars brukar sova runt nio, somnade i vagnen på väg dit men vaknade när en skrikande unge gapade för ingenting inne på förskolan..
Jag kände redan då att pissedagen var på G..

Vid elva, efter sångstunden var Milla tröttare än tröttast och somnade åter igen i vagnen på väg hem.. Men vaknar så fort vi kommer innanför portarna 5 min senare.. Jag försöker få henne att somna om, men icke!

Hon gnäller sig istället igenom hela eftermiddagen och Liam fortsatte att provocera..

Man kan säga att de knäckte mig, totalt...
Jag var på bristningsgränsen när Tobbe kom hem och han fick ta över.

Jag slängde ihop lite mat, som blev den äckligaste jag någonsin lagat..
Vilket inte Liam tyckte efter att jag talat om att det var haj som vi åt.. Han ville promt äta upp och tom ha mer!

Jag var fortfarande hungrig efter maten (som jag bara petade i) och styrde ihop en fruktsallad som vi mosat i oss här ikväll.. Uppskattat av alla, utom Milla som inte fick smaka...

Ikväll är det DH och imorgon ska Liam vara på dagis så jag ska spendera dagën ute, gåendes så att Milla kan sova som hon vill och ska/borde göra varje dag.

Åter till klippandet o klistrandet med eveghetsprojektet: fotoalbum

Kommentarer


Kommentera inlägget här: