jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Evelina frågar..

Kategori: Allmänt

Jag har en fråga.
Milla har aldrig varit något kräkbarn. Jag kan räkna på min fem fingrar de gånger hon har kräkts sen hon föddes.

Men förra söndagen spydde hon upp sin välling, likaså i tisdags (då den kom upp i samma sekund som hon tog sista klunken) och samma sak hände igår då hon spydde ner hela sängen, alla gosedjur, vårt överkast osv..

Ett tag trodde jag att det var någon slags magsjuka men nu har jag ändrat mig.
Jag ahr även funderat på om det är så att hon är mätt och inte säger ifrån vällingen. men det tror jag inte heller för det har hon alltid gjort innan, sagt ifrån alltså..
Hon mätvägrar ju dessutom numera så mätt kan hon bara inte vara.
Jag får i henne ca 1/2 burk mat per dag. Innan kunde hon äta 2 burkar/dag. Mellanmål behöver vi inte ens försöka med, hon vägrar. Hon vill ha sin morgongröt och vällingen...
Men eftersom hon spyr upp vällingen så får hon ju inte ens den..

Detta resulterar ju i en hungrig bebis om nätterna och två föräldrar som inte vågar ge henne mer än hälften av vad hon brukar dricka/gång.
Innan har hon svept 220 ml innan läggdags och nu får hon bara hälften. Likaså när hon vaknar nattetid för mat..

Tänder?
Ingen aning, jag varken ser eller känner några...

What to do??

(nu hade jag även behövt den där tvättiden som jag inte behövde utnyttja i förra veckan)
Tvättid, vilket skämt!!

Vårt hem luktar sura spyor

Kommentarer

  • Challe säger:

    Jag skulle fundera på någon allergi. Prova mjölkfri välling, det kanske är det som blir för mycket för hennes lilla mage.

    Kram

    2010-11-29 | 20:09:06
    Bloggadress: http://cljungberg.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Hejsan!

    Håller med föregående talare..testa mjölkfri välling för att se om kräkningarna avtar.

    Vi hade samma bekymmer med vår son som kräktes massa av sin välling..började misstänka mjölkallergi. Nu är vi försiktiga med att ge honom "ren" mjölk överhuvudtaget, men mjölk i mat funkar. Han är nu 10 månader.

    Hälsn. Emma som tittar in då och då :)

    2010-12-02 | 09:02:51

Kommentera inlägget här: