jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Kräks, spyor och illamående.

Kategori: Allmänt

Här hemma mår vi antingen illa eller kräks. Milla hade ju börjat redan i söndags när vi var i Ystad. Sen var det lugnt fram till i tisdags kväll.
Liam spydde ner i hela sig, sin säng och golvet mellan hans rum och toaletten. Efter att vi städat upp så gott det gick så inträffade samma sak en gång till..

Behöver jag säga att jag längtar efter min egna tvättmaskin och att slippa vara beroende av tvättider i tvättstugan??

Allt fick ligga i en äcklig spyhög i badkaret och vänta på att bli tvättade idag...

Jag mådde illa hela dagen igår, kunde inte äta och var hur trött o hängig som helst. Tur att mamma va här och hjälpte mig med kidsen.

På kvällen var det Millas tur. Hon har matvägrat sen vi kom hem i måndags.. Hon äter lite gröt och dricker sin välling. Ger vi henne mat så får hon kväljingar...
Men igår kom vällingen upp lika fort som den tog slut i flaskan.. Det blev en sjö i sovrummet och självklart stänkte det på överkastet, sängkuddarna, alla mina kläder som jag inte har orkat hänga in i garderoben..
Självklart var hon dränkt i sina egna spyor och jag hade fått en en blaffa över hela mig. Spegeln var helt nerstänkt och damsugaren hadde fått sig lite den med.. PUST!

Efter de var det lugnt, tack och lov.. Hon fick välling (mindre doser) vid ett par tillfällen och fick behålla det.

Idag är det min mamma som har mått illa. Jag har mått ok. Liam är lika pigg som vanligt. Milla har haft några psykbryt nu ikväll och jag gissar på tänder. Hon har ätit mat, iform av puré och vägrar allt annat.
Tobbe mår prima och är o tränar.

Nu vet ni allt om vad vi har gjort de senaste dagarna.
Imorgon ska Liam till sitt älskade dagis. Jag och Milla ska ner på stan med Anna..

Jag har satt upp tvättid även imorgon (bara för att vara på den säkra sidan) om nu någon skulle få för sig att inte behålla dagens middag: soppa=lättspytt!

Om jag är äcklig? ganska!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: