jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ullared & julklappstjofräs

Kategori: Allmänt

Det som höll på att bli en katastrofdag efter en katastrofnatt blev ändå rätt bra. Jag pratar om natten mellan lör och sön. Vår dotter som vanknar av att vi går och lägger oss och som sen inte kan komma till ro och somna om. det tog henne till 03.30 innan hon kunde slappna av o somna om..
Jag som skulle upp klockan sex för att köra till Ullared fick lägga ner min efterlängtade tanke och bryta ihop istället.
jag hade sett fram emot den här dagen som ett barn ser fram emot julafton. Att få komma i väg med girlsen och bara vara jag för en dag. Inte mamma. Att få lite egentid och känna hur det känns att skna sin familj.

När Milla vaknade för dagen klockan åtta så var jag nära ett psykbryt och bestämde mig för att åka själv, efter att inte ha fått tag i varken Anna eller Karin.. men efter att ha misslyckats med kaffekokningen så förstod jag att de tinte var min dag så jag stängde in mig i sovrummet och bröt ihop..
Någon timme senare ringde Anna, alltså strax efter nio.. Efter att ha beklagat oss en hel del över att vi inte kom iväg så bestämde vi att vi skulle åka ändå.

Upp o kokade nytt kaffe, den här gången utan att misslyckas, slängde på mig lite smink och packade in mig i bilen. Hämtade upp Anna O Karin och klockan 9.30 var vi på väg..
Med en taggad Evelina och en sanbb bil så var vi i Ullared strax efter elva. Vi åt frukost i bilen och bestämde oss för att vara effektiva o bara kolla efter sånt som vi verkligen skulla ha.
Snacka om effektiva. Vid 15 hade vi batalat och satt och åt lunch/middag på en av Ullareds restauranger.
Vi hade lyckats köpa allt som vi hade tänkt men ville ändå in en snabbis för att kolla så att vi inte hade missat ngt. Det hade vi ju såklart och kom ut med ännu en påse innan det var dags för hemfärd.
Straxinnan klockan slagit 19 körde vi in i Malmö med en fullpackad Volvo..

Vid 22 hade jag slagit in ca 25 julklappar och vid 22.10 deckade jag på kudden.
Det blev en bra natt med bara ett par uppvak. Det tackar jag för.

Ullared är bra. Vi åker alltid dit på söndagar, de är oxå bra. det var tydligen lugnt där igår. Själv tyckte jag att det var mer folk än vanligt men det får man väl räkna med såhär innan jul. Det var i alla fall inga köer, varken in eller till kassorna. Sånt gillas.

Nu är det bar lite småfix kvar i julklappsväg sen är allt klart inför årets julklappstjofräs..
Jag gillar´t.

Men vart var Morgoan & Ola-Conny? Såg inte en ända "stjärna" från "Ullared"

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Gillar att ni var så effektiva och att det blev en bra dag ändå! :)

    2010-11-15 | 17:05:34
  • Evelina säger:

    Jag med=)

    2010-11-16 | 20:09:53

Kommentera inlägget här: