jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Drömmer och ber om en hel natts sömn..

Kategori: Allmänt

Eftersom min barn sover lika dåligt so gubbar med keps kör bil så är jag väldigt trött idag. Likaså min sambo.
Jag vaknar ca en gång i timmen varje natt för att trycka in ljuddämparen i munnen på Milla. Jag svär varje gång över napphelvetet. Tänker även varje gång att i natt är sista natten sen ska vi fan ta atg i detta.. och så går dagarna och nätterna utan att ngt händer.
Liam vaknar dessutom ett par gånger varje natt och vill antingen ha sällskap i sin säng eller ligga hos mig (när Tobbe har åkt till jobbet)
Imorse när han kom in så al han sig så nära mig som han bara kunde.. Sen låg ahn där och sjöng innan han antagligen fick för sig att han skulle kissa i sin blöja. Det gick igenom och jag låg helt plötsligt på den blöta fläcken.. Jag svor o lovade mig själv att från o med idag så ska han gå på toa när han väl vaknar på natten...
Milla låg i min ena armhåla och Liam fortsatte med sin sångstund, trotts mina försök att tysta honom.
Tilläggas bör att klockan var 04.37

Jag var inte fördigsoven, på lång väg.. men kunde inte sova pga av att jag var alldeles för arg.
Arg på den blöta fläcken som jag till en viss del var tvungen att ligga i, arg för att min barn inte förstår tjusningen med att sova om nätterna och dessutom sammanhängande.. Sista gången jag tittade på klockan var 06.30 och då var Liam fortfarande vaken. Nästa gång jag tittade på klockan var när jag vaknade utav Milla, strax efter sju och då tröttare än tröttast.
Liam sov!
Jag väckte honom o lyfte in han i duschen... sova får man göra på natten!

Ännu en gång ber jag o hoppas på en natt med mycket sömn...
Men är det inte den ena så är det säkert den andra..

Pust!
Ikväll har vi i alla fall städat och det är jag mycket nöjd med. Imorgon står det bakning och annat fix på schemat inför en massa kalasande i helgen.

Nu?
Sängen!

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Usch... det låter plågsamt det där! Håller tummarna för några timmars sammanhängande sömn inatt!

    2010-10-14 | 22:08:44

Kommentera inlägget här: