jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Torsdag.

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en riktig regn och ruskdag här i Malmö. När vi vaknade vid halv åtta imorse så var det fortfarande mörkt ute av alla gråa moln.
Trotts detta så har jag det varit en riktigt bra dag.

Jag trottsade regnet i mina ursnugga HUNTER-stövlar, packade ner Milla i vagnen och traskade bort till Entré shoppingcenter för lite gluttande i affärer.
Tobbe är sjuk och eftersom han inte fick så mycket lugn o ro igår så tänkte jag ge honom det idag.

Någon shopping blev det inte...!
Utan istället traskade jag vidare mot stan för att möta upp Anna, vi fikade (läs åt lunch) länge på Espresso House innan vi tog en repa på stan. Ett par nya jeans fick följa med mig hem=)

Jag har även varit på posten och hämtat ut mitt älskade dammsugarmunstycke så dammsugaren har gått varm här ikväll..
Lite lyxig känsla att kunna gå omkring här hemma utan att ha en hel sandhög under fötterna bara efter att ha gått från dörren till köket..

Liam och jag har även hunnit med en sväng in till grannarna för lite lek och bus. Men det var två trötta killar efter dagis så mycket lek blev det inte. De slogs mest om alla saker och var arga på varandra.
Liam är inne i den värsta trotsperioden någonsin. Hans öron har slutat fungera och han testar alla gränser som går att testa.
Oftast går det så pass långt att han åker in på rummet. Det är lite de han är ute efter känns det som... Han provar hur långt han kan gå innan bägaren rinner över..

Ikväll frågade han efter sin napp. Jag sa att vi hade skickat dem till pippi och att hon skulle hänga upp dem i sitt träd, varpå han svarar att han vill hänga upp dem i trädet.
Så imorgon ska vi hitta ett träd o hänga upp lite nappar i...
Efter den lilla konversationen så somnade han gott.. utan sin napp!

Imorgon är det fredag och helafamiljen är ledig.
Jag gillart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: