jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

What to do?

Kategori: Allmänt

För att sammankorta en lååång helg till ett kort inlägg är inte det lättaste men jag ska ge det ett försök...

Milla har varit världens mess misnöjda bebis HELA helgen. Det började i fredags kväll då hon efter att ha somnat för natten, vaknade o var helt hysterisk. Vi gjorde allt för att få henne på bättre humör, utan framgång..
Hon skrek, gallskrek o var stel som en pinne HELA natten med en 10-minuterspaus var fjärde timma då hon somnade till av ren utmattning..
Lördagen kommer jag inte ihåg så mycket utav, den var mest som en dimma.. och en väldigt disig sådan. Milla kom inte till ro under hela dagen o sov sammanlagt 1 timme på hela dagen.
Vi hoppades på att få en lugn natt då lillfisen måste ha varit helt slut av allt skrikande.. men icke.

Hon somnade som vanligt runt sju men vaknade efter bara ett par minuter o började åter igen gallskrika...
Detta pågick i 3 timmar innan vi ringde sjukvårdsupplysningen för råd...
De vill som vanligt, när vi ringer, att vi skulle åka in till akuten på direkten. mest för att hon inte sovit på ett helt dygn o små barn behöver sin sömn.
Sagt och gjort!
Väl inne på akuten så blev Milla världens lugnaste bebis o personalen undrade nog vad vi gjorde där...
Väntetiden var ca 4 timmar o vi var alla sket slut, plus att Tobbe hade migrän..
Vi åkte hem o blev ombedda att komma tillbaka om det blev värre...

Väl hemma satte skiten igång igen o efter ytterligare ett par timmar med skrik så satte vi oss i bilen igen o åkte tillbaka till barnakuten.
Väl där möttes vi av en störd sköterska som försökte förklara för mig att bar skriker, det kan vara tänder, magen osv.. Att jag inte skulle stressa upp mig så mycket!
Ursäkta!!
Jag om någon är väl ingen uppstressad morsa som går till doktorn för minsta lilla. men man känner sitt barn o vet när ngt är fel..
Så de skrev in Milla, men som sköterska sa..
- jag ser inte att det är ngt fel med er dotter utan vi gör det för att du är så uppgiven!?!
What!! Jävla bullshit!
Jag ville mest bara klippa till henne på käften o hade det inte varit för att jag ville träffa en läkare så hade jag nog gjort de..

Tobbe åkte hem, så att en utav oss kunde ta hand om en pigg Liam dagen efter..
Jag satt kvar i väntrummer i ett par timma rinnan vi fick ett rum o fick träffa läkare..
Efter ett antal prover o en massa klämmande på lilla Milla så hittade de inget fel?

Jag tjöt mest av uppgivenhet, skönt att inget var fel.. sammtidigt som jag ville ha en förklaring på varför mitt barn bara skrek hysteriskt under 2 dygn utan att sova..
Barn skriker inte för att det är roligt utan för att det är ngt..  Jag kunde dessutom se på Milla att hon hade panik av att det gjorde nont någonstans...

Men det var väl bara att se glad och trött ut och åka hem igen. Milla somnade i bilbarnstolen o sov sen i 3 timmar. De timmarna tackar jag för..

Inatt har hon sovit, med ett par uppvak för mat. Hon tog dessutom sovmorgon till tio o sen har hon sovit mest hela dagen..
Hon deckade som vanligt vid sju men vaknade efter bara ett par minuter och kommer inte till ro, uten skriker mest...

Jag är själv hemma, Tobbe jobbar.
Jag är trött och vill SOVA!


What to do?
Vad händer lixom?

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Men söta ni, vilket elände! Hoppas det ordnar upp sig. Om hon ändå bara är ledsen kan vi ta hand om henne 4 timmar imorgon kväll så att ni får sova. Såhär kan det ju inte fortsätta.

    Blir det för djäkligt inatt så får du ringa. Vi kommer på studs. Var länge sedan vi hade någon vaknatt så vi kommer överleva lätt.

    2010-10-04 | 23:12:34
  • Ulrika säger:

    Hittade en bok jag fick när Selma var liten om olika utvecklingsfaser. Tydligen passerar de små kottarna en väldigt omvälvande fas runt 19 veckors ålder som kallas Händelsevärlden. De kan bli klängiga, gnälliga, oroliga, sover dåligt, behöver mer stöd för huvudet, blir blygare, tappar aptit, gråter oftare, vill ha mycket mer fysiks kontakt och vill bli underhållna hela tiden. Hela världen ställs på ända för dem och de vet inte vart de ska ta vägen av oro. Och så lär de sig massa saker och tröttar ut sina föräldrar. (Det var den korta versionen). Om det är detta (vilket passar ganska bra tidsmässigt) kommer det iaf gå över. Du ska få låna boken.

    2010-10-04 | 23:29:24
  • Evelina säger:

    Vad gullig du är snälla Ulrika. Jag har samma bok ( köpte den efter att Toja sagt att ni hade den när jag var knäckt över liams beteende för ett par år sedan) så jag läste den igår o blev aningen klokare...

    Vi har fått sova även inatt efter en del bökande igår kväll... Jag är i alla fall tacksam o rätt utvilad...

    2010-10-05 | 12:11:58
  • Emma säger:

    Skickar en hel hög med kramar och hoppas det slutar bums. Stackar lilla Milla. Och vilken IDIOT till sköterska. Det var ju för sjutton sjukvårdsupplysningen som sa att ni skulle åka i. M hade ju inte sovit på 2 dygn. Sånt där beteende gör mig vansinnig.



    2010-10-05 | 13:39:20
  • ღ Saara Saariioniitaa ღ säger:

    Kolla senaste inlägget , handlar om kanel och läppar :D

    2010-10-05 | 14:14:01
    Bloggadress: http://saarasaariioniitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: