jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Dagens impulsköp..

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit hemma hela dagen med båda kidsen.
Jag hade föreställt mig en kallabalikdag med en trottsig treåring o en gapig lillasyster.. men så blev det inte!

Båda två/alla tre har varit på strålande humör mest hela dagen.
Vi traskade iväg till öppna förskolan imorse och stannade där ett par timmar över lite sång och mellanmål. Liam har nog glömt att han/vi brukade hänga där var och varannan dag.. Både han och Milla verkade gilla det, mest uppskattat var nog sången.
Vi har även hunnit med ett par besök i parken och en tripp  ner til stan. Ja ni läste rätt.
Jag trottsade mig själv och packade ner Milla i vagnen och tog Liam i handen o gick ner till stan för att hämta 3 passpartous(?) på Gallerix.
Att Liam ens följde med in i varuhuset berodde på att jag mutat med att vi kunde gå förbi leksaksaffären och titta.
Han följde snällt med.

När vi gick förbi informationen på Triengelns köpcentra så såg jag i ögonvrån ngt om en utlandsresa till Turkiet som verkade helt ok.
Jag frågade lite snabbt om man kunde hitta samma resa på nätet o boka där. Det kunde man!
jag ringde upp Tobbe och sa åt honom att ta ledigt o kolla upp resan på nätet. Sagt och gjort!
Resan är bokad och betald så på fredag i nästa vecka bär det av.
Min 28-årsdag kommer alltså att firas på ett all inclusive hotell i Turkland!

Tjoohoo!!
Jag gillar att vara lite impulsiv...

Kommentarer

  • Johanna - Fotoblogg! säger:

    Åhh så skoj med Turkiet! Blev det Alanya eller?

    På vilken sida hittade ni resan?

    Funderar på om jag & Jens ska ta en vecka dit igen... Behöver sol och värme. Eller så funderar vi på Rom. :)

    2010-09-02 | 08:15:28
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    ja, det ska bli såå härligt!

    Kolla på scanwayresor.se där hittade vi. Nej det blir inte Alanya utan Kusadasi. det ligger mot Grekland och man kan se ön Samos så dit planerar vi att åka på en dagstur;)

    Hoppas att ni oxå hittar ngt!

    Kram

    2010-09-02 | 09:08:16
  • Johanna - Fotoblogg! säger:

    Tack för tipset! Ska kolla på den. Hoppas att det blir en solresa för oss också. Nu är det bara 6 grader på morgonen ju! Usch!

    Vi kan ju bestämma en dag senare, när ni kommit hem från resan, som ni kommer ut och hälsar på i huset också. :) Fixa lite mat & sådär. :)

    Kram!

    2010-09-03 | 08:22:51
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här: