jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Never ending story..

Kategori: Allmänt

Jag har tagit tag i projekt foto (igen).  Det är verkligen ett "never ending story" projekt.
man framkallar några hundra bilder åt gången, sen ligger de här hemma och väntar på att bli inklstrade i album o få sin text i någon utav kanterna.
När man väl tar tag i bilderna så är de (minst) ett halvår gamla o man vill istället beställa de nyare bilderna, vilket man oxå gör.
Det är nu ångesten kommer in, Jag får nämligen ångest av att ligga efter. Precis som i skolan, inför prov. Jag väntade alltid in i det sista  med att läsa. Vilket var ett par timmar kvällen innan. Panik för att jag inte fattade ngt.. o ja, sen kan ni ju räkna ut resten själva.
Tillbaka till min ångest.
När sen de nya bilderna anländer i brevlådan så inser man ju att man måste ta tag i de gamla bilderna först. Man plockar fram alla saker som behövs o upptäcker att klistret är slut, eller den vita pennan som är den enda som fungerar på de svarta bakgrunderna.
Man placerar ut alla bilderna i albumet för att sen tröttna, eftersom de bara far runt ändå. När man sen ska lägga undan albumet så åker alla bilder (som fått en prel. plats) ut.
Arg!
Dagen efter, när jag köpt mitt lim och ska fortsätta så inser jag att albumet kommer ta slut o jag måste köpa ett nytt, kasnke två tom.
Ångesten växer med alla måsten o jag inser att det inte är normalt att ha 7 stora album fulla med kort, bara sen Liam föddes.
Jag måste bli bättre på att sortera ut bilder när jag ska framkalla, kanske borde jag låta ngn annan göra det åt mig. Nä, de går inte!!

Just nu har jag två album med oklistrade kort som väntar på att bli fastsatta o få sin lilla text med datum osv.
Det finns både lim o en vit penna.
Men redan nu har jag ångest över de 357 kort som håller på att laddas in i Crimsons bildbank och som kommer att dimpa ner i brevlådan om en dag, eller två.

jag borde sätta fart men istället vill jag göra ngt helt annat, typ fixa med Liams kalasinbjudningar.
Ångesten växer, och korthögen oxå...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: