jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

onsdag.

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort det som jag är bäst på. Jag har spenderat pengar. Inte mina pengar utan barnens barnbidrag.
Vad jag har köpt? En snygg mixer för att kunna göra smoothies, en födesedagspresent åt Liam (hörlurar till den portabla DVD:n), termobyxor till Liam. Jag har desutom varit på Partyland och handlat inför Liams kommande barnkalas. O vilket tema det blir, de tänker jag inte tala om;)
Milla och jag har spenderat dagen med Anna, hon är oxå ganska så bra på att sätta sprätt på pengar, tom bättre än mig faktiskt.
Det blev en god ceasarsallad på SPOT till lunch, och eftersom solen sken på oss så satt vi ute. Härligt!!
Milla har även slagit rekord i att sova på dagen. Idag var mellan-nappen på nästan 3 timmar.

Imorgon är Liam ledig från dagis så vi ska tillbringa förmiddagen på öppna förskolan. Vad som händer efter de är ännu oklart. En sak är i alla fall säker och det är att Liam måste aktiveras, och det hela tiden. Han blir lätt uttråkad om man säger så.

Våra kids har dessutom börjat sova oerhört dåligt om nätterna, eller Liam har väl alltid vaknat minst ett par gånger varje natt. Men Milla som annars bara har vaknat en, max två gånger för mat vaknar nu varje gång storebror "smyger" in i vårat sovrum.
Vi vaknar av Liams smygande och gör allt för att han ska somna om i sitt sovrum o sin säng men då blir det liv i helvete o han väcker lillasyster.
O eftersom hon inte snuttar tutt om hon inte är hungrig så blir det bara ett jakla liv. Och vem orkar de mitt i natten efter att inte ha fått sova? O nappen skäller hon bara ut om man försöker trycka in den i munnen.
Hon är dessutom väldigt lättväckt o vaknar i stort sett varje kväll när vi ska gå o lägga oss. Jag lixom ligger o väntar på de varje kväll o kan inte somna för dens skull..Fan!
Jag behöver sova, en hel natt, utan uppvak för matservering o daltande.

Kan de inte bara förstå sitt (och mitt) eget bästa. På nätterna sover man för att sen vara pigg o vaken hela dagen.

Ikväll är det tydligen fullmånde dessutom.
Wish me luck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: