jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

En liten uppdattering av lillfisen.

Kategori: Allmänt

Natten till idag sov våra barn hela natten, båda två. Det händer inte specielt ofta så därför måste det dokumenteras här på bloggen.
Jag har dessutom under en tid funderat lite över när sovrutinerna skulle ändras för lillfisen. Att gå¨från att sova två ggr per dag till att bara sova en gång. Idag bara blev det så.
Hon tog en lååång nap mitt på dagen, nästan två timmar och har sen varit pigg och glad resten utav dagen...

Sen är det ju ingen som vet hur morgondagen ser ut...

En annan lite rolig sak är att hon har börjat släppa taget mer och mer, även om hon fortfarande är väldigt feg (eller försiktig). Idag försökte vi att få henne att gå emellan mig och Tobbe och visst tog hon ett par steg, även om hon mer kastade sig från den ena famnen till den andra..
Men man märker på henne att hon vill gå, hon går längs med saker och håller sig i med ena handen, hur lycklig som helst.
Idag har hon även klättrat upp i Liams säng och jag har försökt lära henne att backa ner men hon gillar dykvarianten. Att kasta sig ut med huvudet före, vilket oxå fungerar.... om någon är med och fångar upp henne...

Att äta själv har hon gjort sen hon slutade med burkmaten för ett x antal månader sedan. Nu har hon även börjat äta med bestick, innan var det bara händerna som fungerade för att över huvud taget få in något i munnen...

Det blev visst en liten uppdattering, vilket inte alls var meningen... Men den kan jag bjuda på eftersom jag inte orkade skriva någon när hon "fyllde" 11 månader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: