jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Bara för att dem kan....

Kategori: Allmänt

Idag har jag och barnen spenderat ytterligare ett par timmar på sjukhuset. Inte frivilligt, men de är det väl aldrig!!

Det började imorse med att jag skulle ringa ortopeden för en tid till att lägga om Millas gips. Efter att ha blivit bortkopplad och samtalet misslyckats 5 ggr kom jag äntligen fram... till fel avdelning. Det finns visst olika avdelningar för olika brutna kroppsdelar. Och så en barnavdelning till de förstås...
Efter ännu några felkopplingar så hamnade jag i rätt kö och hade köplats 1 i 20 min? vilket jag även ifrågasatte när de väl svarade..
En otrevlig kärring frågade om det var därför jag ringde...
Men har man en telefontid, två timmar per dag så svarar man väl i telefonen?

Fick i alla fall en tid. 13.10 idag.

Så tio minuter innan vi skulle vara där så anmälde jag Milla i receptionen. En timme senare hade vi fortfarande inte fått komma in. Tilläggas bör att jag var där själv, med båda kidsen... Liam började med andra ord få tråkigt och Milla ville nog mest bara sova...
Efter 1h och 20 min så gick jag bort till receptionen o frågade vad som stod på...
Hon undrade oxå varför jag inte hade fått komma in och skulle kolla på "listan" så att Milla stod med.
det gjorde hon INTE.
När jag frågade hur det kunde bli så, fick jag till svar att den som tagit emot mitt samtal o gett mig tiden hade bara skrivit in de i datorn, men inte på listan... Allt var alltså den otrevliga kärringens fel.

Vi fick i alla fall vänta ytterligare 20 min innan vi fick komma in, och ytterligare 15 minuter i "gipsrummet" innan vi blev hjälpta.
Att vi sen bara skulle byta badage som tog 1 minut verkade ingen bry sig om. Jag fick dessutom veta att vi kunde göra det själva hemma, så jag snodde med mig en rulle hem.
Hade vi fått vänte 5 minuter till så hade galna morsan gått igång och då hade vi aldrig mer varit välkomna på ortopeden i Malmö.

Så nu undrar jag över denna eviga väntan när det gäller sjukvården, ska det vara så eller drar de ut lite på allt bara för att de kan. Man väntar ju så snällt i deras jävla väntrum, som är tråkigare än tråkigast???

Allt är kärringes fel!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: