jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

5 minutersmetoden.

Kategori: Allmänt

Rubriken talar för sig själv.
Vi har haft ett helvete sen vi kom hem från Småland. Milla vägrar somna i sin säng och vill antingen bli buren tills de att hon somnar eller ligga på mig i sängen och samtidigt dra mig i håret. Det är mysigt en eller kanske två dagar (förutom den delen då hon drar mig i håret) men inte en längre tid och detta beteende måste därför brytas.

Jag vill att hon ska gilla sin säng, framförallt känna sig trygg i den och kunna somna själv.
Vi hade lite samma problem med Liam och då körde vi 5 minutersmetoden. Det funkade på honom och vi har därför bestämt oss för att prova den metoden ännu en gång.
Idag la vi Milla halv åtta och det tog 1h och 10 min innan hon somnade. Det är jobbigare den här gången, varför vet jag inte..?!

Men det funkade idag och det kommer bara bli bättre och bättre för varje kväll.

Jag har saknat min egentid på kvällen och den behövs för att orka med morgondagen.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det finns såå mycket åsikter om den metoden, jag tycker den är guld! Resultatet för oss blev en lugn/trygg kille som somnar själv och sover gott hela natten i egen säng och vi föräldrar får massa egentid, vilket är välbehövligt :)

    Kämpa på!

    2011-01-07 | 09:12:15
  • Jennifer säger:

    Jag håller med följande talare! Helt klart! Prisa 5-mm :)

    2011-01-07 | 10:04:44
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Evelina säger:

    Vi kör på.. Jag gillar oxå resultatet av metoden.. Lite jobbigt bara så här i början med allt skrik!!

    2011-01-07 | 21:08:12
  • Jennifer säger:

    Det värker verkligen i mammahjärtat och man går emot sin natur. Men nån stans så vill man ju att de ska lära sej och då härdar men ut. Det kommer gå fint ska du se :) Kram

    2011-01-07 | 21:51:34
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com

Kommentera inlägget här: