jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hallelulja torsdag.

Kategori: Allmänt

Idag är lite utav ett hallelulja moment (igen)..
Milla har sovit hela natten (förutom ett uppvak vid midnatt) utan att äta välling. Jag kommer inte ihåg när det hände senast så det är värt att prinat ner.
Liam har dessutom sovit HELA natten, själv, i sin säng... När det hände senast finns nog inte ens.
Jah ahr alltså sovit en timme innan uppvaket vid midnatt och sen oavbrytet fram till 06.42 imorse då Liam skrek på mig och frågade om vi skulle gå till Andy´s lekland..

Jag har nämligen lovat honom, att när han sover just en hel natt själv i sin säng så ska vi gå till Andy´s lekland (typ busfabriken).
Så det är ju bara att hålla vad man lovat och boka in ett besök med massa bus och lek imorgon.

Nu ska vi bara komma på hur vi kan få honom att upprepa natten till idag, för alltid!!
Funderar på ngt typ utav belöningssystem där man samlar "stjärnor" och när man har tillräckligt många så får man hitta på ngt roligt, typ lekland, simhall osv..
Eller är han kanske för liten??

Han förstår mer än man tror och min lilla kille kanske inte längre är så liten som jag kanske tror...

Jag känner mig i alla fall någolunda utsövd idag (även om jag har en hel del sömna att ta igen) och jag fortsätter med rensandet. En massa gamla foton står på schemat... Hur kul som helst att gå igenom!
Men en fråga, slänger man kort??
Jag skulle kunna slänga hur mycket som helst men sen hejdar jag mig o tänker att det kan vara kul att titta på när man blir gammal o gaggig, och att visa barnen såklart så de förstår vilken cool/hipp/asaball mamma de har (när de börjar skämmas för sina föräldrar). Eller så kanske de bara skäms ännu mer..?!

I eftermiddag ska vi till Anna på middag, hon fyller år imorgon och det ska vi fira idag!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Man slänger inte kort!!!!

    2011-01-13 | 10:49:24
    Bloggadress: http://bubbledayphoto.blogg.se/
  • Challe säger:

    2011-01-13 | 11:07:00
  • Challe säger:

    Nä man slänger inte kort. Och ja, jag tror Liam är lite för liten för det belöningssystemet. Jag tänker att man inte kan belöna/bestraffa barn som vaknar eller inte vaknar på nätterna.

    Snart ses vi.... wIHOOOOOOOOOOOOOOOO!

    PUSS

    2011-01-13 | 11:07:59

Kommentera inlägget här: