jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Sista måltiden.

Kategori: Allmänt

Jag vet att jag tidigare har skrivit om våra äckliga albinogrodor jag jag velat bli av med men inte haft hjärta att spola ner i toaletten... De är (äntligen) döda (tror jag).

Igår kom jag på att de inte fått mat sen innan vi åkte till småland, vanligtvis får de en gång i veckan.
Jag ville därför vara lite extra snäll så jag gav dem alla röda mygglarver som va kvar i paketet. Det såg inte så mycket ut till en början men väl i skålen så insåg jag hur mycket det var.

Tobbe skojade lite om att nu kanske de äntligen dör, av en överdos mat..
Sen pratad vi inte mycket mer om de..

Idag hade vi besök av Lisette och Melker, Lisette fick syn på skålen och frågade om vi hade plastgrodor i en vattenskål...
De såg rätt plastiga (läs döda) ut där de låg och flöt på ytan..

De hade alltså förätit sig och jag har aldrig sett så tjocka grodor..

Jag vägrara att ta i dem, det får Tobbe göra.

När jag tittade till på dem för ett par timmar sedan så simmade den ena omkring?
Sist jag kollade så låg båda uppe vid utan igen..

Kan det vara matkoma eller var det bara sista rycket?

Jag tror i alla fall att om de nu är döda så dog de lyckliga. Mätta och belåtna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: