jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

En hektisk kväll..

Kategori: Allmänt

Det har varit en hektisk kväll, vi har hunnit med allt från matlagning till storhandling, knäckebrödsbakning, städning, besök på akuten osv...
Lilla Milla följde efter sin stora idol, Liam ut på altanen.. eller hon kom bara till dörren när storebror rog ogen den mitt framför ögonen på henne med två små fingrar i kläm...
Behöver jag säga att hon gallskrek?
Hon brukar inte tjuta så länge om de tinte är ngt men idag slutade hon inte.. hon vägrade äta och ville inte göra ngt annat förutom att tjuta.
Jag misstänkte brutet finger/fingrar så Tobbe fick åka in med henne, bara för att kolla men som tur va så var det inget brutet den här gången... lilla tjejen - vad ont det gör i mammahjärtat när ens små gör sig illa!!

annars har jag mest varit sjuk i veckan, haft grym huvudvärk, blandat med spänningshuvudvärk, feber och anant tjaffs...
Helgen spenderade vi i Småland där vi började i Hultsfred med studentfirande då min kusin Pontus tog studenten, Resterande dagar umgicks vi mest med släkt och vänner och vi avslutade en lugn och skön helg på  Astrid Lindgrens Värld.. mycket uppskattat av oss alla!

Imorgon är det redan midsommar och det kommer folk hit för lite firande. Vi ska nog mest bara äta och dricka gott men jag har även lovat Liam att vi ska göra kransar till håret och gå på hjärups midsommarfirande och dansa runt stången...
Om nu bara regnet kan hålla sg på avstånd så tror jag att årets midsommar kommer att bli hur bra som helst!!
Jag har redan bestämt att jag ska ha klänning och den planen blir ju aningen kall om solen inte skiner..
Jag har dessutom varit hos frissan idag och snyggat till håret mitt så med lite blomster i de så kommer även de bli prima ballerina... 

Glad morgondag på er allihopa!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: