jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hujeda mig vad fort det går...

Kategori: Allmänt

Det här med att vara husägare tar tid, så mycket tid att jag inte hinner med mitt databeroende.
Jag prioriterar annorlunda skulle man kunna säga.
Dagarna skenar och jag har knappt hunnit reflektera över att det faktiskt redan är juni..
I helgen har vi haft gäster på middag, varit i Staffanstorp på upptäcksfärd (inte så spännande tyvärr) och varit en heldag på Tosselilla med Lisette o Co..
En toppenhelg som tog slut alldeles för fort..
Milla har åkt karusell för första gången och Liam hoppade i en utav poolerna, utan armpuffar och sa att han både kunde dyka och simma utan dem...
Själv stod jag mest chockad vid poolkanten med kläderna på, kameran i högsta hugg med en sovande Milla i vagnen och funderade på om jag skulle hoppa i efter honom...
Efter att hjärtat hoppat upp i halsgropen innan det nästan stannade så konstaterade jag att han faktiskt klarade sig rätt så bra utan puffarna, så pass att han kom upp till ytan när han skulle och gav sig iväg utåt trotts att jag sa att han inte fick. Han var duktigt nöjd efteråt. Livsfarligt enligt mig...!!
Idag har Anna varit här och hängt med mig o barnen, vi har haft solhäng på baksidan blandat med lekparkshäng och fika.. Jag har även klippt min första häck under mitt 28-åriga liv, varit ute på en löprunda och nu mosat jordgubbar med grädde.
Imorgon jobb! På torsdag småland.
Måste hinna städa med eller anställer man folk till sånt när man bor i hus???
Måste ta mig tid och skiva en update på Milla inom kort för här händer det grejer med våran lilla tös...

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Har ni köpt häcksax? Klippdags här också men jag vet inte om jag ska köpa, hyra eller låna.

    2011-06-13 | 22:17:47
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Jag har köpt en fiskars handsax (kostade 300 tror jag) och det var rent av kul att klippa... Bra träning dessutom!!

    2011-06-13 | 22:21:04
  • Victoria säger:

    Hmm, låter som det ger blåsor i händerna...? En granne klippte sin för hand idag också, blev väldigt fint.

    2011-06-13 | 23:17:10
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Har klippt häcken på framsidan idag o inte ett tecken på blåsor ihänderna... Fiskars is the shit!!

    2011-06-14 | 20:07:06

Kommentera inlägget här: