jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Mer spring i benen åt folket...

Kategori: Allmänt

Dagen började med att hela familjen tog sovmorgon till sju, ja det är faktiskt sovmorgon hemma hos oss att stiga upp så tidigt..
Milla vaknade först, väckte mig som skulle upp och jobba. Jag hade dessutom struntat i att ställa klockan eftersom man ändå alltid blir väckt tidigare än nödvändigt här hemma..
Väl på jobbet så går timmarna i ett. Man hinner knappt med känns det som...
Jag blev upphämtad av min fina familj efter min något "kaotiska" arbetsdag då jag mest varit irriterad på att min dator inte fungerar som den ska, och att de personerna som kan systemen och ska kunna allt som har med dem att göra inte kunde hjälp mig... Dead end skulle man kunna kalla det!! Eller en lite lätt frustrerad Evelina...
Lite utav min frustration tog jag ut på busken på framsidan när jag gick loss med häcksaxen här ikväll och den lilla frustration som fanns kvar efter det, sprang jag av mig på min löptur så nu är jag fit for fight igen..
Jag är så sjukt stolt över mig själv som verkligen ger mig ut och springer - frivilligt - och dessutom gillar det.
Att det är sjukt jobbigt och att det sker enbart av ren vilja är en annan sak.
Jag kan ju inte bli annat än bättre med tanke på hur sjukt dålig kondis jag faktiskt har...
Vi fick även besök utav fiskbilen här ikväll. Sjukt bra koncept. De kommer var 12:e vecka med färsk fisk/skaldjur som man kan köpa. Vi gick loss på några kilo räkor, torskrygg och gigantiska gambas...
Lite fattigare min gud så gott det ska bli!!
Nu jordgubbar & grädde med min kära sambo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: