jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

2 månader kvar!

Kategori: Allmänt

Igår var vi i vårat hus, nu är det bara två månader kvar tills flyttlasset går.
Dax att börja planera lite. Typ vad man ska ha kvar, vad som ska säljas och vad som måste köpas in nytt..
Jag vill helst ha allt nytt, men förstår att det inte är aktuellt...
Vi kommer ta med oss soffa osv och köpa nytt när vi väl flyttat in, så man hinner känna efter lite vad man verkligen vill ha...

Men mycket utav våra möbler, som vi har nu, passar inte in och då finns det ju inte så många andra alternativ. Det bästa är att det mesta som vi har är från IKEA och de har en köp och säljsajt där man kan lägga ut deras saker helt gratis. Annonsen publiceras dessutom på blocket, så det kan ju inte bli mycket bättre. Jag gillart!!

Liam fick äntligen träffa sitt hus igår och han tror stenhårt på att vi ska flytta in där, med samma möbler, leksaker osv.. så han är supernöjd. Han har bestämt att han och "pappa" sla sova i våningssängen i hans rum och Milla och jag i den stora sängen.. Att det dessutom finns pangor, svärd och en gungställning på gården gjorde ju inte hans dag sämre. En positiv sak är att de lämnar kvar gungställningen så ngt blir ju som han tror och hoppas...

Åhh vad jag längtar efter vårat hus....

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Hittar inte den sidan...är det hemsidan eller?

    2011-03-22 | 20:03:15
  • Evelina säger:

    Menar du folkets park? Gå via Malmö stads hemsida...

    2011-03-23 | 07:56:13
  • Gordi säger:

    Nej, ikea menar jag

    2011-03-23 | 19:53:36
  • Evelina säger:

    Jag hittade inte heller först men googla på Ikea livet hemma...

    2011-03-25 | 09:52:44

Kommentera inlägget här: