jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Första pinken i pottan.

Kategori: Allmänt

Inskolningen utav barnen på deras nya dagis, eller förskola som man måste säga nu förtiden, går hur bra som helst.
I fredags lämnade jag två glada barn och åtta timmar senare hämtade Tobbe två ännu gladare barn;)
Milla har tom lärt sig att somna utan att bråka och det är knappt så att hon orkar vänta in maten innan hon somnar. Idag hade de fått fixa mat till henne innan för att hon var för trött för att invänta lunchen.. lilla tjejen=)
Idag när jag lämnade dem så var det ingen fröken (det får man väl fortfarande säga?) från deras avdelning som hade kommit så jag fick lämna dem till en fröken som de aldrig träffat tidigare. Lite konstigt tyckte jag - men inte mina barn. liam pratade på som att han kännt henne hea sitt liv och Milla gick fram och sträckte upp händerna och ville att hon skulle lyfta upp henne. Därefter vinkade hon glatt till mig. Smidigt!

En annan ska som är värt att printa ner var att vi igår, lite spontant, plockade fram Liams gamla potta.
Vi tog av blöjan på Milla i hopp om att hon skulle fatta vinken. Det gjorde hon ganska snart och fixade första pinken i pottan. Även andra pinken kom i pottan... Samma sak hände idag när vi tog av henne blöjan, hon satte sig på pottan och kissade - som att det vore helt självklart. Vi började dansa och klappa händerna åt henne men fick bara en sne blick tillbaka, som att hon undrade vad vi höll på med...
Så nu får det bli lite spontana pottförsök=)

Annars har det varit en lugn helg med massa familjemys, systerhäng, kalasande blandat med snor och snörvel. Min och Millas förkylningar tycks aldrig gå över. Jag har tappat allt vad luktsinne och smaksinne heter.
Det verkar även ha satt sig på balanssinnet. Jag är yr i bollen och skallebanken kommer krypande avr och varannan dag. Jag tippar på bihålorna, vilket även sjuksyrrorna gör som jag pratat med idag..
Avvaktar en dag eller två men sen får det vara nog!!

Lugnet har lagt sig här hemma och jag tänker inta soffan och njuta!!

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Ses vi fortfarande imorgon? dvs om ni är friska...vill inte åka på ngt skit nu bara...

    2011-09-13 | 17:07:12

Kommentera inlägget här: