jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Inskolning dag 3

Kategori: Allmänt

Egentligen borde Tobbe skriva hur det går med inskolningen eftersom det är han som är där med kidsen.

Men av vad jag har hört så går det bra. Liam är poppis bland tjejerna och får det annars lugna bordet med ätande kids att bli helt stimmiga. Hans energi smittar av sig.
Det känns på något sätt som att han inte riktigt vet, hur han ska göra för att få den uppmärksamhet/bekräftelse bland de andra barnen, som han skule vilja ha...
Och lätt bus kan snabbt övergå till hårdare knuffar..
Jag tror att han kommer att älska sitt dagis. Han frågar varje käll om han faktiskt ska få gå till sitt dagis kommande dag igen..

Det är en blandad avdelning, dvs barn i åldrarna 1-5 år. De delas dock in i ålderspassande grupper för olika aktiviteter såsom gympa, sång osv..
Milla är yngst, den enda som är född 2010 faktiskt på deras avdelning.. Lite surt kan jag tycka eftersom hon inte kommer att gå i samma klass som någon på hennes avdelning när det nu är dags för det om några år... Men mycket hinner väl hända innan dess antar jag.
Milla blir nog inga problem att lämna hon heller - hon har aldrig varit svår med nya människor och går till nästan vem som helst utan problem.
Det som är det största bekymret just nu är soveriet efter maten. Första dagen sov hon 40 minuter. Vanligtvis brukar hon sova i nästan 2 timmar.
Idag hade hon visst vägrat. De sover utomhus i sina vagnar och efter 30 minuter fightande gav Tobbe upp och hon fick som hon ville - vara vaken.
Det var en TRÖTT tjej som jag mötte i dörren när jag kom hem från jobbet..
Så trött att hon somnade med huvudet mitt i maten...



Lilla envisa unge...

Idag har de varit 6 timmar på dagis, mellan 9-15
Imorgon blir det en timme tidigare för att äta frukost...
På fredag ska de vara klara för att lämnas själva - spännande!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: