jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Sjuka små skatter..

Kategori: Allmänt

Det är sällan som min barn sitter still. Den händer då och då men bara i väldigt korat stunder...
Förutom idag..
Jag blev väckt av en gråtande Milla imorse. Trött som jag var så trodde jag att det var pga trötthet, att hon vaknat mitt i natten och inte kunde somna om.. Efter att ha vaknat till något så fattade jag att klockan faktiskt var sju på morgonen  och inte alls mitt i natten..
Milla som annars alltid vaknar med ett leende på läpparna var helt otröstlig..
Vid frukosten som hon för övrigt vägrade att äta, liksom sin bror så upptäcktes det att Liam var varm - febervarm..
Och när jag väl började känna och klämma på pannor så förstod jag ju att så även var fallet med Milla.
Efter att ha tagit tempen på båda två så var det även konstaterat. Två sjuka barn med 39 graders feber.
Tobbe har jobbat hela dagen och vi har haft besök - först syster yster och kusinerna och sen Anna.
Jag kan säga att jag är väldigt tacksam för alla som har varit här idag och hjälpt mig. Med två barn som båda ska sitta i mammas knä konstant, samtidigt som man ska fixa välling, byta blöjor, laga mat, ta hand om gäster (som idag fick ta hand om sig själva), hämta vatten, byta film, ta på kläder (vid frossa), ta av kläder vid svettningar.
Samtidigt som den ena försöker putta bort den andra i mitt knä för att få ha mammas uppmärksamhet för sig själv...
Behöver jag säga att jag är helt slut?
Så trött att jag har spenderat kvällen i garaget där jag har målat. Jag har några projekt som länge bara har varit en tankte, men som jag nu tänkte göra verklighet av.
Två veckor på dagis hanns alltså med innan första vabben.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: