jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Finfredag.

Kategori: Allmänt

Dagarna springer iväg och jag hinner som vanligt inte med min blogg.. Annat hade det varit om jag vetat hur man mobilbloggade.. Blogg.se däremot verkar inte vara så heta på den idén.
Jag håller dessutom på att måla möbler hemma, allt ska bli vitt och det tar sitt lilla tag. Det ska grundmålas och sen sprayas/målas ett antal gånger för att inte träfärgen ska lysa igenom.
Just nu är det två bord, en hylla och en spegel som ligger under penseln. Så håll tummarna för att det blir bra. Lite svårt att ångra sig lixom.
Idag är det fredag, bästa dagen på hela veckan och vi ska lite kalas ikväll. Kalas för mig!
När jag fyllde år i förra vecka så glömdes det lixom bort bland dagishämtning, matlagning, knatteskutt och läggningar...
Att dessutom fylla så ojämt som 29 känns känns näst intill meningslöst. Skillnad blir det nästa år, då ska jag ha fest!!
Igår var jag med mitt bihang, jobbet och några andra 100-tals människor och såg Robert Gustafsson 25-årsjubileum till show. Den var sådär.
Jag hade förväntat mig ett par timmar av hysteriskt skrattande men så blev det inte. Tråkigt nog!
Jag njöt mest av att komma iväg med min man och att vi fick spendera några timmar i stan på "tu man hand"
Imorgon ska jag shoppa. Jag är taggad till tusen och har längtat efter den dagen sen jag kom fram till att den skulle finnas. Mamma är här och vi ska åka utan barn till Nova Lunds shoppingcenter och bara gå loss. Jag ska handla till mig, bara mig (förutom en vinterjacka till Mills).
Tobbe får en utekväll på stan med kompisar. Bra deal va??
På söndag har vi inga planer. Eller jo, vi ska nog beställa den där kaminen som vi har pratat om ett tag.
Nu när hösten kommer smygande så blir man lätt sugen på en kamin. Den höjer mysfaktorn skulle man kunna säga=)
På tal om något helt annat...
Milla har lärt sig säga Iiiam (Liam) så hon går omkring hemma och ropar på honom.
Alla hennes tänder i överkäken är dessutom på G... så det dreglas och och bökas en del kan man säga..
Både hon och Liam älskar sitt dagis. Skönt tycker vi föräldrar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: