jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

fixardag

Kategori: Allmänt

Idag har varit en sån där tråkig dag då vi började med att storstäda HELA lägenheten, vilket var behövligt och tog ett X antal timmar.. Men man känner sig ganska så nöjd efteråt=)
Därefter hann vi med lite lunch, vi har fått dille på ärtsoppa (gjord på gröna ärtor), och jag som inte ens tycker om gröna ärtor tycker att den här soppan är hur läcker som helst!
Tog med mig familjen och åkte till Willys för att storhandla..
Jag skriver alltid en inhandlingslista men vad som ska inhandlas men det händer aldrig att man bara handlar de som står på listan, utan ca 20 saker till som man igentligen inte behöver. Varför?
Sen när jag kommer hem så upptäcker jag oftast att jag har glömt ngt..!!

Har även haft tvättid o har tvättat hur mycket som helst, pinsamt bara att vi upptäckte nu ikväll efter allt tvättande att vi hade tagit någon annans tvättid. Vi skulle ha tvättat igår, ojdå!

Har ringt till två olika dagis idag så vi ska dit i september o kolla läget men ska lägga in en ansökan imorgon så att vi vet att vi har en plats till 1 januari, lillkillen håller på att bli stor.. Vad hände med min bebis?

Syster kom förbi  för ett par timmar sedan och drog med mig på en powerwalk-prommenad, såå behövligt och underbart skönt! Mitt nya, lite mer hälsosamma liv förtsätter.. sakta men säkert framåt=)

Nu är de klappat o klart, på söndag bär det av till Vimmerby, stannar antagligen till tors så att vi hinner umgås med alla utan att behöva stressa runt (jo visst att de blir så...)

Känns jättebra nu att vi tog oss i kragen o städade, tvättade, handlade o ringde runt till lite dagis..
Nu måsta jag bara hitta ett nytt jobb oxå..

Kommentarer

  • challe säger:

    wihooo att ni kommer hem igen, om nån är glad så är det JAG!!! kanske ska ta lite vin på onsdag då?? ;)

    vilka heta bilder du har lagt in på liam förresten, han är för söt ;)

    2008-08-15 | 19:32:06

Kommentera inlägget här: