jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

sjukling..

Kategori: Allmänt

Natten till idag va vi tvungna att stanna uppe tills efter midnatt för att komma åt platsbokningen till Thailandflyget, så sekunderna efter tolv lyckades jag komma in på sidan. Såg hur platserna försvann, en efter en.. De sura är att på ett plan me flera hundra platser så finns de endast 16 gula säten som är avsedda för typ resande med spädbarn. Sen så är de inte tillåtet att ha mer än ett spädbarn per rad så helt plötsligt är man nere på 4 olika ställen att sitta på istället för 16. Helt sjukt enligt mig!
Jag lyckades i alla fall knycka 4 säten med extra mycket benutrymme, dvs att vi har en vägg framför oss o inga fällda säten i knät.. Dessutom kan lilleman ligga på golvet o sova utan problem=)
Känns bra att ha de klart!

Något som är aningen tråkigare är att när vi väl skulle gå o lägga oss inatt så satt Liam upp, full me spyor över hela sig.. stackarn!
Så natten har spenderats med att byta sänglakan, tvätta spyor o försöka få Liam att dricka vatten, vilket inte var de lättaste när allt kom upp lika fort igen..
Trodde att han va bättre imorse men det har pågått under hela dagen o gör fortfarande. Allt bara rinner rakt igenom honom eller så kommer de upp igen..
Trodde ett tag att han hade ätit ngt konstigt bär igår när vi var ute men eftersom han är pigg o glad så känns de mer som magsjuka än förgiftning!
Känns hemskt att inte kunna hjälpa honom.
Jag hoppas verkligen att han lyckas få behålla lite vätska nu annars kommer vi nog få åka in me honom imorgon..

Håll tummarna!

Kommentarer

  • syster säger:

    Lilla gubben... Konstigt också att varken ni eller jag blivit smittade. Kanske den där sprutan han fick som är boven? Jag kompar nog ut på fredag, så jag kan ta Liam när du ska skriva kontrakt.

    2008-10-27 | 09:30:59
  • Jennifer säger:

    Nu blir man nästyan lite orolig för att du är borta.. Du brukar ju vara en som uppdaterar varje dag. Hoppas allt är bra med er alla! Kram

    2008-10-29 | 07:30:49
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com

Kommentera inlägget här: