jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Julstress!!

Kategori: Allmänt

Jag skulle vilja lägga in massor av bilder från helgen men jag har en stress över att så mycket måste hinnas med innan jul så jag hinner inte ens med att tänka på alla måste som måste göras..!!
Idag ahr jag i alla fall påbörjat en storstädning så imorgon är det till att ta golven sen är det klart.
jag har slagit in våra absolut sista julklappar och sorterat upp dem i 4 olika högar, eftersom vi firar jul med fyra olika släkten..
Julbaket är jag klar med och julgranen skiter vi i. Jag orkar helt enkelt inte bry mig eftersom vi ska till småland över jul.
Imorgon kväll ska vi ev iväg på jul-godis-kväll och på tisdag får vi gäster och sen åker vi fortare än blixten på onsdag efter att vi slutat jobba runt lunch.
Frågan är bara när jag ska hinna packa allt som vi ska ha med oss, för det är inte lite saker vill jag lova...
Jag blir trött och stressad bara av att tänka på det.
Efter den här helgen är jag slut i hela kroppen, vet inte om det beror på pulkåkningen, städningen, eller av att jag faktiskt är gravid.. jag tippsar på en blandning av alltihop!!

Jag har stressat som en tok för att kunna säta ner röver och kolla på kvällens avsnitt av paradise hotell, men det verkar vara nerlagt elelr något för jag hittar ingen information om när nästa program är på g.. sånt blir jag vansinnig på, bristande information!!
Vi ahr dessutom en son som vägrar sova, eller rättare sagt det tar alldeles för lång tid för honom att somna för han ska prata om allt mellan himmel o jord, samtidigt som han sjunger alla sånger han kan..
 Sen vaknar han 20 ggr under kvällen fram tills dess att vi går och lägger oss o då ska han givetvis ligga i våran säng o snurra runt, bokstavligt talat. han ligger inte still en sekund.. vilket resulterar i att vaknar stup i kvarten.
Jag behöver min sömn!!
Så efter smålandstrippen ska det bli ändring på lillemans sovrutiner, han ska somna själv i sin säng o sova där hela natten, så det så!!

Kommentarer

  • syster säger:

    Paradise Hotel är tillbaka i januari.

    2009-12-21 | 20:29:02
  • Anonym säger:

    jag vet, katastrof att de gör uppehåll på ett sånt dåligt program!!

    trodde bara att det var jag som följde de;)

    2009-12-21 | 21:19:03
  • syster säger:

    Nä, tyvärr är vi fler som har fastnat...det är minst 3 i det här hushållet som följer det.

    2009-12-22 | 19:15:13

Kommentera inlägget här: