jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Torsdag nästa, tack!!

Kategori: Allmänt

Ni anar inte hur rätt jag hade igår när jag skrev om att natten till idag antagligen skulle bli näst intill sömnlös.. Liam har vaknat hur många gånger som helst o jag har varit lika knäckt varje gång.. Tobbe o jag satt just o diskuterade hur de är möjligt att faktiskt fungera som människa när man inte får sova.. De slutade med att jag konstaterade att en vacker dag (typ imorgon) så kommer jag att bryta ihop av ren trötthet o antagligen bara sitta o tjuta tills de att jag trillar ihop av ren utmattning..
Varför finns de ingen manual på hur man ska gå tillväga när man har barn som inte kan sova om nätterna??
Vi diskuterade tidigare ikväll om de kan va så att han faktiskt är sjuk på riktigt o inte bara en fas som han ska igenom. Det har ju faktiskt pågått sen vi kom hem från thailand. Tänk om han fick i sig något eller om han blev biten/stucken av någon giftig liten fluga/mygga.. inte vet jag, men något är de!
Han har dessutom alltid älskat mat o gapar o tuggar åt allt som erbjuds.. men de känns bara som att han äter mindre o mindre för varje dag! Vällingen har han ju dissat totalt!!
Gröten är fortfarande poppis men lunchen o middagen petar han bara i.. frukt som han annars äter hur mycket som helst o alla dess sorter vill han inte heller ha.. han bara skakar på huvudet. Det bästa han vet är vatten o skulle kunna dricka hur mycket som helst. Han sveper gärna flaska efter flaska om vi inte sätter stopp för de..
Jag vill att de ska vara torsdag nu så att vi kan få träffa farbror doktorn o få veta att våran pojk är frisk o mår bra!!

Jag vaknade utan feber imorse men känner mig fortfarande helt mör i hela kroppen så de har blivit en lugn dag även idag.. Tog en tripp till ica för att handla lite men kroppen orkade  inte så mycket mer så nu mår jag mest bara illa o bävar för att gå o lägga mig. De sjuka är att man inte kan slappna av o somna om kvällarna, istället ligger man vaken o väntar på att lilleman ska vakna o när han väl har somnat om igen så känns de som att de inte är någon idé att somna för han vaknar ju ändå snart osv...

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Aaaw stackare...fy va jobbigt...så hade vi när han hade öroninflamation...KNÄPP blir man! Hoppas d blir bra snart, kram

    2009-02-06 | 22:02:03
    Bloggadress: http://gordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: