jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Söndags-rapport!!

Kategori: Allmänt

AW i fredags blev inte så där lugn som jag kanske hade hoppats på, i alla fall kändes det så igår när Liam slog upp sina blå kl 06.30
Jag lyfte ur han ur sängen o sa åt han att gå upp och väcka mormor (som sov i vardagsrummet) vilket han så snällt gjorde.. jag sov vidare till halv nio innan jag orkade mig upp ur sängen. Skallen bankade som aldrig förr men jag rensade ett gäng jordgubbar som jag sen mosade i mig i hopp om att "man mår bättre om man äter ngt".. Det är en myt enligt mig!!
Mamma tog snällt med sig Liam ut till parken så att jag o Tobbe (som oxå hade varit ute) kunde sova bort våra bankande skallar. Jag blev sen väckt strax efter kl ett då Liam vaknade efter att ha sovit middag. Det var verkligen länge sen jag som så länge men det var både skönt och behövligt. Jag var som ett levande lik resten utav dagen o en än gång funderade jag över att aldrig mer dricka alkohol..
Jag är fortfarande trött efter den där kvällen, det märks att man inte är 20 längre...
Efter att ha ätit middag hos syster idag så stod den här sängen mitt på trottoaren på vägen hem till oss, nästan så man blev lite sugen på att lägga ner sig o vila lite..

Typiskt möllan... det står dessutom soffor lite här o var efter helgen som varit...

Har varit på lite shoppinghumör idag så det blev 2 par nya skor till mig och ett par till Liam.
Liam har dessutom fått en gräsklippare (plast) som han är helt betuttad i, när han skulle sova middag i vagnen idag så skulle han ha den i vagnen o så låg han o klappade den.. som att det vore en liten katt!

Grattis till syster som har sålt sin lägenhet idag!!

Jobb imorgon igen... Vart tog helgen vägen??

Kommentarer

  • syster säger:

    Perfekt med sängar och soffor på trottoaren när man är hemlös (som jag ju snart är) :-)



    2009-07-26 | 21:55:52

Kommentera inlägget här: