jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

lugn helg blandat med socker

Kategori: Allmänt

är precis vad detta har varit.. Igårkväll var det meningen att Jocke o ann skulle ha kommit hit men pga sjukdom så blev de inställt så vi lagade lite god mat o smaskade i oss den innan de var dax för melodifestival. Liam var i sitt esse efter popcorn, chips med dipp o lite choklad på de. Har nog aldrig tidigare sett honom så speedad. Tobbe o jag garvade hur mycket som helst.  Jag filmade honom... men eftersom jag inte har en aning om hur man lägger in filmer här så får de bli ett senare projekt!
Han deckade i alla fall någon gång runt halv tio, jag hoppades då på att han kanske skulle sova lite längre idag.. för sovmorgon hade ju inte varit fel.. men klockan 06.45 slog han upp sina blå o tog med sig Tobbe upp så att jag kunde ligga o dra mig i nån halvtimme innan de va dax att gå upp på riktigt.

Liam är inne i en sååån härlig period nu (förutom att han inte sover om nätterna) då han snackar o härmar oss hela tiden. Man går omkring med ett konstant leende=)
Ett ord som används flitigt är "minna". Om det sen betyder Liam eller mina är oklart, det används i alla fall när det han vill ha något eller om det är något som han tycker är hans.
Batten används oxå en hel del o betyder vatten som är de bästa han vet, han dricke hur mycket som helst hela tiden.
Att den lille har blivit så stor, jag tänker varje dag på hur fort tiden går, de är ju helt sjukt. För ett år sen hade man en liten bebis o nu springer han omkring som en liten vilding o pratar. Just nu känns det som att de bara blir roligare o roligare för varje dag som går,
Han förstår oss mer o mer, sen att vi inte "alltid" försår honom är en annan sak.. men de pluppar upp nya ord varje dag så snart kan man kanske komunicera med varandra på riktigt... Önskar bara att tiden inte gick så fort så att man hann o njuta mer utav tiden som är just nu..

Det kommer att bli en hektisk vecka på jobbet, blandat med en hel del information om framtiden, bla omorganisationer  på både mitt o Tobbes jobb, sen är de ju snart dax för Liam att börja dagis så på torsdag ska vi på föräldramöte, shit alltså.. föräldramöte, De är STORT!!

Nu ska vi kolla på en romantisk komedi, gissa vem som har valt film;)

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Ja tiden går fort.. Håller med att det är roligare och roligare för varje dag. Imorgon har vi inskolning, shit asså..våra pojkar börjar bli stora nu=) Vi får se till att bli gravida igen =) Ha d bra, kram

    2009-03-01 | 20:36:01
  • Evelina säger:

    ja men då är ju bara kruxet hur vi ska lyckas med det som vi lyckades med sist.. att bli gravida i stort sett samma dag så att vi kan vara hemma samtidigt!?!

    2009-03-03 | 08:55:06

Kommentera inlägget här: