jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

maginfluensa, vanlig feber eller öroninflammation??

Kategori: Allmänt

Eftersom jag bara spenderar mina dagar hemma med en sjuk son så finns det inte så mycket annat att blogga om känner jag..
Gårdagen/natten spenderades dessutom på akuten så någon skönhetssömn har jag inte upplevt den senste veckan kan jag lova.. Känner mig helt utmattad o slutkörde i HELA kroppen!!

Efter att vi hade gått och lagt oss igår kväll så kunde varken jag eller Tobbe sova för Liams andning lät inte som den brukar, han lixom kämpade för varje andetag och det lät verkligen skitjobbigt!!
Så efter ett antal försök till att ¨å tag på sjukvårdsrådgivningen och barnakuten så tog vi till ett internummer (som jag kommit över) till akuten för att få prata med en sköterska.. När hon hörde hur Liam andades så bad hon oss att komma in så att de skulle få kolla andningen...
Väl inne på akuten så blev VI prioriterade för en gångs skull så väntetiden blev inte specielt lång.. skönt!
De kollade så att lilleman fick i sig tillräckligt med syre, vilket han inte fick!! vi blev inskrivna o de tog en massa prover, plus att han fick inhalera för att vidga luftrören... Så runt 02.00 fick vi bege oss hemmåt med en diagnos att han NOG har öroninflammation..
konstigt att de inte upptäckte det på akuten i Västervik eller hos jourläkaren i malmö, där var det istället maginfluensa som var problemet.....!!!
Blir bara så irriterad på den svenska sjukvården ibland!!

Nu har vi i alla fall fått pencillin så nu hoppas vi på att han blir bättre och att febern försvinner...

Kommentarer

  • malin widén säger:

    Sjukvården är bra underbar......not.

    2009-05-09 | 00:08:12
    Bloggadress: http://familjenwiden.blogg.se/
  • Charlotte säger:

    Men whaaaaat? Öroninflammation? Vad har det med andnigen att göra? Hoppas på att ni ifrågasatte det för det låter inte helt hundra. Fick ni Betapred för vidgning av luftrören?

    KRAM!

    2009-05-10 | 19:29:35
  • Evelina säger:

    Hej!



    Klart att vi ifrågasatte men vad hjälper de.. han mår i alla fall mycket bättre så jag fattar inte att läkarna i västervik är tillräckligt kompetenta för att skriva ut lite kåvepenin. Andningen hade med febern att göra, han var så tagen efter att ha haft feber under en så lång period! Vet inte vad det var som han fick inhalera, de kopplade in ngt i väggen o så skulle det bli bättre på längre sikt o inte bara tillfälligt tydligen!

    kram

    2009-05-10 | 19:58:58

Kommentera inlägget här: