jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jag ser de snöar...

Kategori: Allmänt

Idag har den fösta snön fallit, vi hade planerat att sätta på vinterdäcken just idag men det hanns inte med i planeringen i slutändan så det får bli en annan dag. Jag har för övrigt inte en aning om hur man gör, eller rättare sagt, jag är inte ett dugg intresserad så det får bli Tobbes jobb. Tur att man har en händig man;)

Den sista tiden, sen Liam blev dålig i magen så har jag nästan gått ner till halvtid pga av allt vabbande som jag och Tobbe har delat på. Idag har det gått två veckor sen vi var hos doktorn första gången för att få reda på orsaken till den kassa magen.. Ingenting har förändrats och liam är fortfarande hemma från dagis. Idag har vi varit på vårdcentrlalen för att ta prover på glutenallergi samt laktosintollerans.. Så nu är det bara att vänta ytterligare 2-3 veckor för att få provsvaren.. jag är så fruktansvärt less på detta och vill bara veta vad det är som är fel!! att allt ska ta sån tid...??
Efter besöket idag fick vi i alla fall tillåtelse att ha Liam på dagis eftersom salmonella o andra smittsamma bakterier är uteslutna så från och med måndag så hoppas vi på att det rullar på i vanlig ordning tills de att vi får svar på proverna..

Imorgon är det äntligen dax för UL, det är 8 veckor sen vi fick tiden och då kändes 8 veckor som en evighet.. men som vanligt så har tiden sprungit iväg och det känns snarare som 2 veckor än 8.
Ser i alla fall fram emot detta, allt blir lite mer verkligt efter ett UL.
Om de dessutom kan se vilken sort det är så är det ett extra plus i kanten. När Liam var 18 veckor gammal så låg han och knep med benen så det gick inte att se sorten. Men när han var 32 veckor så visade han mer än gärna att det var en liten pojk..

Nu ska jag koka glögg men undrar när jag ska få ork till att baka lussebullar...??

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Va kul med UL. Hör av dig imon när du varit där, e så nyfiken=) Kram

    2009-11-04 | 20:20:38
  • Lisette o Melker säger:

    Hoppas att lilleman blir bra i magen snart och att ni får reda på vad som är fel. Finns inget värre än att gå och inte veta......

    Hoppas att allt går bra på ul))Så kul!!

    När får man träffa er och lilla magen då))??

    Hade varit kul att samla gänget en dag!!eller vad säger du?

    kram på er

    2009-11-05 | 06:39:27
  • Evelina säger:

    Absolut! jag tror att gordi o johanna har pratat om att ses den 15/11

    Det är en söndag.. Vi kan då==)

    2009-11-05 | 07:51:13

Kommentera inlägget här: