jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Pott-träning..

Kategori: Allmänt

Vi har så smått börjat potträna med Liam, här hemma..
Så länge han är utan blöja så känner han när han blir kissnödig (vi frågar honom typ var 10.e minut) och sätter sig på pottan för att kissa, sen häller han ut innehållet i toan och spolar.. stora killen!

Han lyckas i stort sett varje gång han sätter sig på pottan o blir lika nöjd/stolt/glad varje gång.. söt!

Men det här med att säga till att han måste kissa när blöjan är på verkar svårare, han är väl så van vid den känslan att han inte ens tänker på de utan kissar i blöjan.
Det kommer väl de med när han är redo.

Nu ska jag klämma ner ett par apelsin i väntan på paradise hotell..
Väntar med spänning på 3 bebisar som ska ut vilken dag som..

Fick i dagarna reda på att min kusin väntar en liten pojk..
Det är verkligen helt sjukt att vi bara föder pojkar på min sida i släkten. Min mormor har 4 barn, 8 barnbarn och 8 barnbarnsbarn.. Alla dessa barnbarns barn är pojkar och det är 5 olika barnbarn som har fått dessa. Nu är det två nya bebbar på g, min kusins pojk o så bebben i min mage, som antagligen är en pojk det oxå.. Är det inte lite märkligt att det bara blir pojkar??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: