jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Hem ljuva hem.

Kategori: Allmänt

Borta bra men hemma bäst.. så är det verkligen!
Vi har haft en toppenhelg i de småländska skogarna och jag har verkligen gått in för att ta det lugnt, och jag ahr lyckats ganska så bra om jag får säga det själv...
Vi har haft en riktig släkthelg och hunnit med att träffa de flesta, vi har inte behövt fara runt en massa utan vi har samlat ihop gängen på ett och samma ställe, och det uppskattas vill jag lova=)

Att dessutom komma hem till ett nystädat hem är ju bara lovely!!

Jag har börjat få mer och mer ont i ländryggen (heter de så)?
I nedre ryggpartiet och så knakar det varje gång jag tar ett steg..
Det har även börjat knaka i bäckenet.. jag ahr för mig att det gjorde de när jag väntade Liam me men själva ljudet och känslan är aningen obehaglig..
Magen åker längre och längre ner och jag har bestömt mig för att börja bebisfixa i veckan..
Det är en massa kläder som ska tvättas, en BB-väska som ska packas, en byrå som ska inhandlas, en vagn som ska skrubbas.. och så måste ag kolla upp lite bedövningar..
Jag är ju inställd på att klara mig med bara lustgas men om det nu skulle bli så att min plan går i kras så vill jag ah lite kolla på vad som finns att få..
Med Liam fick jag ju inte ta ngt så där behövde jag aldrig läsa på...

jag kan verkligen inte förstå att det bara är 32 dagar kvar..
Den här veckan ska jag förbereda min kollegor för överlämmning av alla mina kunder så att man kan gå/rusa hem med gott samvete;)

Vi har varit på en husvsning idag, i Skegrie.. alldeles för långt från stan o huset var alldeles för slitet för att betala de miljonerna så det blir inget bud den här gången heller..

Nu ska jag lägga ner mig i soffan o njuta av den sista ledigheten innan allvaret drar igång igen imorgon (för ett par veckor till i alla fall)

Liam favvofras just nu är:
Jag är ittearg  (jättearg) på dig...
Sen om han vet vad det betyder har jag ingen aning om.;)

Kommentarer

  • Gordi säger:

    Det knakade på mig oxå, verkligen obehagligt.

    Skegrie...hallååå, d e verkligen ute på vischan...men d kommer fler hus=)

    De e roliga d små med sina fraser, Milijan har börjat med att säga "Oh, fy fan" när han springer o ska på toa hahaha...fråga mig inte vart han har hört d ifrån, hahaha. Vi ses snart, kram tjockis=)

    2010-04-05 | 21:00:44
  • Jennifer säger:

    Haha, jag skrev just ett inlägg om Viggos favoritfraser också :) Det är svårt att hålla sej för skratt många gånger när de små öppnar munnen!

    2010-04-05 | 21:59:02
    Bloggadress: http://yenniifer.blogspot.com/
  • Challe säger:

    Att han gillar "jättearg" märkte vi allt :) Nelly var i lite chock när ni åkt hem och undrade varför Liam var så arg på henne... haha söte :)

    2010-04-06 | 07:07:32
  • Evelina säger:

    ja den frasen hör man titt som tätt, så fort man säger åt honom att göra ngt eller att han ska sätta sig vid bordet för att maten är klar... så hör man "Jag är ittearg på dig, mamma.."

    ehh jaha?!?

    2010-04-06 | 07:58:08
  • syster säger:

    Ojdå, undrar om han är arg på sin moster också.

    2010-04-06 | 17:47:03
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: