jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Ibland ska man ha tur..

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit beslutet att tagga ner, och att erkligen lyssna på min kropp och dra ner på alla tempon som finns..
Måste säga att jag har lyckats förvånansvärt bra..
På jobbet har jag börjat med att ta hissen varje gång vi ska ner till "restaurangen"
Jag har dessutom börjat förbereda för hemgång, bokat in allt som kan bokas in.. gått igenom vilka kunder som ska kontaktas när.. osv.
Jag har dessutom meddelat att jag kommer att gå hem en vecka tidigare än planerat, vilket innebär att jag endast har två veckor kvar att jobba..
Det känns helt galet, men skönt!!

Efter jobbet idag så hämtade mina killar upp mig för en tripp till IKEA, dels för att slippa laga middag men mest för att vi var i behov utav en byrå till bebisens alla kläder..
Jag hade bestämt mig för att skippa malmen och istället gå på Hemnes byrå.. trotts den stora prisskillnaden..
Efter att ha hittat alla kolli och var på väg till kassan så tog Tobbe vägen om fyndhörnan och hittade "våran" byrå ihopskruvad och klar. ett visningsex utan en skråma som var nedsatt till halva priset.
Eftersom syster var med och storhandlade utemöbler så var det redan bestämt att vi skulle låna ett släp för att få hem allt, så passade vi på att även slänga in vår byrå..
Så nu har vi en vit hemnes, ihopskruvad, som vi dessutom fick köpa för halva priset här hemma..

Ibland ska man ha tur, och idag var det en sån dag=)

Helgen är fullbokad, men bara med en massa roliga saker.
Imorgon ska vi på grillfest hemma hos Sara & Robban, på lördag jobbar Tobbe så Liam ar en lekdejt på förmiddagen innan vi ska på nallekonsert på konserthuset. Därefter till syster för grillning..
På söndag ska magen fotas tillsammans med Liam och efter det ska vi till Åkarp på en bit mat hos Jocke, Ann & Vincent..

Go Natt!

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Ja framför allt helgen låter ju väldigt lugn :-)

    2010-04-08 | 22:49:26
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Vi ska ju bara äta en massa och det kan ju inte vara så jobbigt;)

    2010-04-09 | 07:43:51

Kommentera inlägget här: