jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Milla dryga 3 månader..

Kategori: Allmänt

Eftersom jag varken hade tillgång till dator eller internet när Milla blev 3 månader så tänkte jag passa på med en uppdattering idag, när vi även har varit på BVC.
Vikt: 5560g
Längd: 61 cm

Liam och hon är exakt lika länga vid samma tidpunkt men Liam vägde lite mer, han hade vid 3 månader passerat 6 kg.

Äta: Gör hon, oftast med 4 timmars mellanrum men det kan oxå gå 3 timmar mellan målen lika ofta so det kan gå 6 timmar. Det beror oftast på hur hon har ätit natten innan. Sover hon en hel natt utan mat så vill hon sen äta lite oftare under kommande dagen. Hon har alltid bara ätit från en "bopp" åt gången och gör fortfarande, ibland kan jag erbjuda henne den andra med då leker hon mest och ligger och flinar åt mig...

Sova: Gör hon sem bäst på natten. Som det är just nu, och har varit i ett antal veckor så somnar hon vid åtta (som storebror) och sover sen till åtta morgonen därpå med uppvak för mat en, ibland två gånger.
Vid två tillfllen har hon sovit hela natten i ett streck utan mat.
Jag kan inte riktigt fatta hur bra hon sover om nätterna och väntar fortfarande på att det ska vända.. vilket det förhoppningsvis aldrig gör.
På dagarna powernappar (20-40 min) hon mest, oftast 2-3 ggr utspritt på hela dagen.
Hon har lärt sig att somna själv och gör det helst i sin säng med tutten och snutten. Lägger man henne i tättan tid så somnar hon i samma sekund som man lägger ner henne på kudden i stort sett.
Vagnen gillar hon sådär.. Hon kan ligga därett tag men sen blir hon uttråkad och vill vara med uppe o se vad som händer. Tacka vet jag Björn (Baby Björn) som bär henne.
 

Leka: gör hon helst i gymmet. Men allra roligast är att ligga och kolla på blomman över skötbordet eller i sängen där labisarna (mobil med spöket laban) snurrar runt och spelar. I sängen håller gärna storebror henne sällskap då han tycker att mobilen är minst lika rolig som Milla.
Hon leker, tuttar och smackar på sin händer hela tiden. Hon har dem i munnen konstant och undersöker dess funktion..
Hon gillar att ligga på mage och gör det gärna ofta och ett bra tag. Då snackar hon som mest och kan dessutom hålla koll på storebror som inte sitter still några längre stunder.
Hon älskar när man pratar med henne och smilar upp sig så fort hon får tillfälle.
Hon har fortfarande inte vänt på sig men jag tror inte att det är speciellt långt borta så nu vågar jag inte lämna henne själv på skötbordet.



Övrigt: Har fått sina 3-månaderssprutor idag. Hon skrek till precis när BVC-tanten stack henne men sen var det lugnt.
Hon har varit lite gapig här ikväll, sen om det beror på sprutorna eller på gaser i magen, det vet jag faktiskt inte.
Hon är rätt gluppsk när hon äter och jag tror att hon får i sig en hel del luft, vilket gör henne gasig.
Idag sprutlackerade hon väggen i badrummet för första gången...

Hon är en glad tjej som som bara "hänger med" oss och som trivs rätt bra med det.

Kommentarer

  • Victoria säger:

    What, bangade du bilden från bajskalaset? :-)

    2010-08-03 | 00:39:01
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    Ja, Tobbe tyckte att de va lite för äckligt... Så jag lät bli;)

    2010-08-03 | 11:03:26

Kommentera inlägget här: