jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Det lider mot jul..

Kategori: Allmänt

Nu har även grodorna (ja, de lever tyvärr än) fått städat hos sig. Vattnet var sådär äckligt att man knappt såg grodorna..
En syn som gör mig stressad. Nu är det åtgärdat!

Milla har varit vaken även ikväll, jag hoppas verkligen inte att det ska bli någon vana, att sova en timme för att sen va vaken tills vi går och lägger oss. Men det har väl med hennes snoreri att göra.

Idag har Milla, för första gången, tagit sig från sittande till en egen variant utav krypställning.. När hon väl kom upp i krypställning så blev hon så chockad att hon tappade kontrollen och föll pladask på mage.. Sen dess har hon kravlat omkring på golvet och faktiskt förflyttat sig, även om det inte var så långt.

Liams öron har åter slutat att fungera och han gör mig tokig emellanåt. Han gör verkligen allt för att testa oss och han provocerar oss till tusen. Jag var helt slut här ikväll och då har han ändå varit på dagis 6 timmar idag. Pust!
Imorgon skulle visst tomten komma till dagis och så skulle de dansa runt granen..

Tobbe jobbar bara imorgon med sen är han ledig tills efter nyår. Så skönt det ska bli!
På onsdag styr vi volvon mot Smålandet och där stannar vi ett bra tag. Det ska bli skönt att få lite miljöombyte men mest av allt ser jag fram emot juldagen, jag är laddad. Väldigt laddad!

Alla sover här hemma, utom jag förstås. Jag är ju beroende utav tradera och just nu är jag på jakt efter en nordic light ljusstake från design house. Auktionen går ut om 20 min och jag sitter på helspänn.
Frågan är bara hur mycket man ska spendera?

Tanken var att jag skulle skriva en update på Milla men just nu ha jag varken BVC-boken eller någon ork så vi tar det en annan dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: