jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

En båda bra och dålig fredag.

Kategori: Allmänt

Jag tänker varken skriva om hur många eller hur några timmar jag har sovit inatt. Jag blir trött på mig själv som bara gnäller..
Jag vill vara pigg, glad och tänka positivt.

Det har varit en både bra och dålig dag. Mest bra tror jag!
Jag har varit med kidsen på mitt jobb och vi lyckades tima bussen dit perfekt och behövde inte vänta ens en minut.
Barnen var iklädda (eller utklädda) till pepparkaksgubbe och tomta, efter Liams önskemål. Han skulle dessutom ha med sig pepparkakor och dela ut till "mammas jobb".
Väl där springer tiden, alla vill träffas och gosa med Milla och busa med Liam.
Jag hade även en del ärenden, bla hämta hem min beställning från tupperwere.
Jag har även lyckats fixa till mig ett par biljetter till Nalles julkonsert som går av stapeln på söndag. Liam och jag ska dit med en kollega och hennes dotter. Så nu är även biljetterna hämtade.

Ngt som jag fick reda på idag och blev väldigt besviken/ledsen av var att mitt team på jobbet skulle iväg ikväll, middag med övernattning på Idala gård och ingen har frågat om jag vill följa med...!?!

När vi sen skulle hem så gick inte bussarna som de skulle. Dvs de kom inte. Vi väntade i 35 minuter och på den tiden skulle 3 bussar ha dykt upp.
Så jag fick pulsa i snön med en barnvagn och Liam (till värnhem) och där hämtade Tobbe upp oss när han var på väg hem från jobbet. Tur att Liam är så duktig på att gå.. Synd att Malmö stad inte förstår att man ska ploga när det snöar...

Ikväll, precis efter vällingen så körde Milla en "favorit" i repris. Hon spydde rakt ut över oss båda.

Så nu sitter jag här i soffan, helt själv (barnen sover och Tobbe är på konsert) och luktar spyor och tycker lite synd om mig själv.
Jag längtar till juldagen, jag vill klä upp mig, få vara bara Evelina och ha skitkul!!
Skål!

Kommentarer

  • Johanna - Fotoblogg! säger:

    Jag tyckte också att det kändes tråkigt att inte bli inbjuden på deras övernattning... känns konstigt när man ändå varit med i gruppen så länge.

    Du och jag får väl åka iväg själva istället. Haha!

    Hoppas du har en skön kväll! :)

    Kram!

    2010-12-19 | 00:18:50
    Bloggadress: http://lionfish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Förstår dig oxå Johanna.. skittrist!!

    2010-12-19 | 20:59:50

Kommentera inlägget här: