jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Mitt Vinterland.

Kategori: Allmänt

Idag har Milla och jag haft en riktig innedag.
Hennes förkylning finns kvar och jag kände inte för att dra med mig henne ner på stan och riskera att det blir värre (ut och in i olika affärer).
Så istället har vi tvättat, packat och bara myst.
Det här med packningen, jag förstår verkligen inte hur vi ska få plats imorgon.. Vi har sååå mycket saker som på något sätt ska få plats i våran bil som redan brukar vara fullproppad utan julklappar...

Jag väntar på post, ens ak som skulle ha kommit i förra veckan men det har blivit förseningar pga av vädret och kommer det inte idag så hinner vi inte få det med oss innan vi åker imorgon.
Jag har såklart skrivit ett argt mail och förklarat att om de inte klarar av sina leveranstider som de lovar så vill jag inte längre vara deras kund. De skulle skicka det med en budbil men än har jag inte sett något.
Att vår hyresvärde dessutom inte skottar gör ju inte saken lättare för varken brevbärarna eller mig som springer fram och tillbaka till tvättstugan.

Inatt har det kommit 2 dm snö, och idag är en sån där underbar vinterdag. -5 grader och blå himmel. Snön gnistrar och det lixom knakar under fötterna när man är ute och går. Jag älskar´t!
Imorse när vi skulle till dagis så var det såklart inte plogat någonstans och man får lixom skjuta vagnen framför sig. ljulen rullar inte utan man mer knuffar vagnen. Ett träningspass skulle man oxå kunna kalla det.
När jag gick där i snön och kämpade mig fram så tackade jag för att vi har en riktig barnvagn, en BRIO med fyra stora offroad-ljul. Den plöjer sig fram, även om man får kämpa lite. Jag mötte en annan mamma med en buggaboo-vagn (en sån där med små ljul framtill) och hon fick dra vagnen barnlänges, hon svor och snubblade omvartannat!
Jag log lite glatt emot henne och tittade stolt på min vagn som plöjde snön.. Hon svor ännu mer!!

Jag älskar när det är riktig vinter, massa snö och lagom kallt.

Milla hade en tanläkartid idag men jag tror vi skippar den, vill inte smitta ner andra barn med hennes förkylning så vi stannar hemma och inväntar våra killar.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hahaha! Vi har också en Brio-vagn. Stabil sak som tar sig fram överallt. Det är man rätt nöjd med i dessa tider.

    2010-12-21 | 17:42:41
  • Gordi säger:

    Vi har oxå två småhjul framtill men är man smart så låster man dem i detta vädret och då fungerar det utmärkt=)

    2010-12-22 | 16:17:27

Kommentera inlägget här: