jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Liam update..

Kategori: Allmänt

I lördags tog jag med mig kameran till parken och lyckades knäppa ett par bilder på lilleman, vilket inte är det lättaste eftersom han aldrig är stilla..










Annars har det varit en lugn helg. skönt!!
Vi hade Jocke, Ann och Vincent på middag i lördags em/kväll vilket alltid är lika trevligt...
Igår, söndags gjorde vi inte heller speciellt mycket. Gordan med familj var här på fika så kidsen lekte medans vi vuxna åt hembakad annanaspaj o snackade en massa skit;)
Lilla Maija är bara så nöjd med livet o sover mest hela tiden.. så söt!!

Eftermiddagen spenderades i parken med en nöjd lilleman som fick åka skridskor. Och det var framsteg från förra veckan då han släppte både mig och Tobbe för att "åka" helt själv vid ett flertal tillfällen.
Än så länge hyr vi bara skridskor men nästa år får han nog ett par egna, om han tycker att det är lika roligt då vill säga...

Jag har börjat sova riktigt kasst om nätterna och det blir ju inte bättre av att Liam kommer upp till oss någon gång under natten och far runt som bara han kan. Inatt vaknade jag av att han låg med huvudet på Tobbes mage o med fötterna på min mage...
Detta resulterar i att jag är världens tröttaste om dagarna. Jag ahr tom börjat misstänka järbrist men förnekar det eftersom jag aldrig behövde äta några tillskott med Liam.. Ska till MVC nästa vecka, vilket jag ser fram emot!!

Liam pratar på för fullt och när han inte pratar så sjunger han.
Känns som att han är väldigt duktig på både texter och melodier då han kan hela Blinka lilla stjärna, bä bä vita lam, imse vimse spindel, umpa umpa, här kommer pippi långstrump, världens bästa karlsson, madicken, snickeboa och några till utan problem.
De säger på dagis att det är tyst vid alla bord (när de äter) utom vid Liams bord för han pratar konstant.
Han har även en beundrare på dagis, Amanda som följer Liam hack i häl.. överallt, hela tiden...
Favvoleken här hemma är "gömma sig"
den går ut på att jag o Liam ska gömma oss och så ska Tobbe leta, han är lite för feg för att gömma sig själv och vill helst ha någon med sig..
Sen att han talar om vart han är gör ju bara det hela ännu roligare.. att han dessutom alltid gömmer sig under täcket i våran säng är ju bara för sött, eftersom han är lika förväntansfull varje gång=)

Vecka 25 och bara 15 veckor kvar.. tiden springer på, som vanligt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: