jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Sommaren är kort, det mesta regnar bort...

Kategori: Allmänt

Jag/Vi njuter av solen..
Vi spenderar hela dagarna utomhus, därför inget bloggande!
Jag har inte tid helt enkelt!

Idag har vi varit hos syter hela dagen, vi tog med en pool till lillman och det har badats och plaskats hela dagen..
Själv har jag solat.. och brännt mig, inte så bra med tanke på att vi ska vara ute hela dagen imorgon med..!
Men jag gnäller inte, jag passar på att njuta för rätt som det är så regnar de och vädret suger igen!!

Det hände en mindre olycka hos syster yster idag, vi satt och åt efter att vi hade använt grillen.. Och Liam som har lite svårt för att sitta still (för länge) och inte ser sig för trillar på något sätt in i den brännheta grillen med rumpan.. Aj!!
Han började gråta hysteriskt och jag skyndade mig att doppa hans rumpa i poolen..
Gråteriet gick över relativt fort men han är helt röd på ena skinkan och man vet ju själv hur ont det gör att bränna sig.
Jag har smörjt med både aloe vera och bepamthen så jag hoppas att det blir bättre till imorgon..
Stakars liten!
Tänk så illa det kunde ha gått om grillen vällt och han hade fått den glödande askan över sig.. Usch!!

Imorgon bär det av till Tosselilla, vi lyckades få tag i biljetter så vi ska spendera dagen med karusellåkande, en massa djur och med att plaska runt i vattenlandet.. och Liam ska äntligen få åka sina efterlängtade vattenrutschkanor som han tjatar om varje dag.. i flera månader!!
Vi ska grilla korv och äta en massa glass!
Jag längtar!!

Våran lilla tjej vet verkligen vad hon vill, imorse/förmiddags vägrade hon att vara någon annanstans än i famnen.. hon blev vansinnig så fort jag/vi la ner henne!!
Jag tom tog henne på en prommenad i hopp om att hon skulle somna i vagnen, men icke!!
Efter ett antal timmar av övertrötthet s deckade hon av ren utmattning!
Imorgon hoppas jag att hon vill sova i sin vagn eller i Baby Björn som vi har fått låna av snälla Tim & Lina..

Nu ska jag mosa lite godis innan sängen kallar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: