jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Effektiva jag..

Kategori: Allmänt

Jag är väldigt tacksam att vara född tjej/kvinna... you name it!
Speciellt en dag som denna då jag hade en hel lista med måsten som skulle fixas innan avfärd imorgon!
Och som alla redan vet så klarar ju vi tjejer av att göra mer än en sak samtidigt.. effektiva som vi är:)

På min lista idag stod det bla:
-lämna Liam på dagis
-Handla alla ingredienser tll morgondagens dessert, vilket innebar en runda på torget och ett besök hos turkarna på gatan i jakt på saffran.. ni läste rätt, saffran på midsommar blir det!!
-Till apoteket o köpa näsdroppar till lillan..
-Till Gallerix för att fixa med en passpatou (lr hur de nu stavas)
-Till Åhlens för att köpa sidenband (men kom därifrån med både kläder till mig & Milla..)
-Köpa en hel drös med frimärken
-Pyssla och fixa färdigt med alla inbjudningskort till Millas dop
-Mata grodorna och vattna alla blommor
-Tvätta ett antal maskiner
-sola
-dricka kaffe
-BVC med läkarbesök. Milla väger nu 4850g o är hela 56,5 cm lång
-Köpa en blomma till Liams dagisfröken som slutar..
-Hämta Lam på dagis för att gå till parken och bada..
-Laga mat
-Bada mig, Milla och Liam
-Packa för en vecka åt mig o barnen...
-Betala räkningar..
-måla tånaglarna på både mig och Liam, jag rosa o sonen gröna..
-vika tvätt


Och för att vara så effektiv som möjligt så får man tex amma i badet och pyssla i solen, samtidigt som man tvättar..

Jag gillar att få saker gjort men shit vad trött jag är..
Jag hade velat dammsuga men jag orkar verkligen inte..

Ska hälla upp mig ett glas rött nu innan läggdags!

Kommentarer

  • Challe säger:

    Haha, bra ju! Det kändes som att det var mycket på lista som var livsviktigt :) typ måla Liams tånaglar :)

    2010-06-26 | 09:13:44
  • Annelie säger:

    Hur hann du allt detta? Hade jag aldrig fixat, allt tar ju hur lång tid som helst med en liten! :) Och du har 2!!!

    2010-06-26 | 23:08:02

Kommentera inlägget här: