jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Jag vill kunna tvätta när som helst!!

Kategori: Allmänt

Som tvåbarnsförälder borde det verkligen vara lag på att man ska ha en egen tvättmaskin, jag kan sakna att inte ha det.. typ jämt!!
Som nu när lillfisen har bajsat/kissat ner alla filtar, handdukar.. Sen att mina "boppar" läcker åt alla håll och kanter gör ju att det blir en hel del tvätt även där..
Jag har precis tvättat upp alla babykläder som vi fått i present, för hand... De går an! men kiss och bajs vill jag ha en maskin till..

Idag kom dessutom den första spyan, hoppas på att det bara var ngt tllfälligt för ett kräkbarn och "no tvättmaskin" är ingen bra kombo!

Tobbe och Liam är iväg på jympa och jag hade tänkte att jag skulle passa på och sova lite (trotts att jag bara blivit väckt en gång inatt för mat). men istället så sitter jag och laddar upp en massa bilder på FB.

Igår var vi os syter yster i Vintrie hela dagen, en tur till IKEA hanns oxå med..
Dagen avslutades med lite grillat, vilket aldrig är fel..

Idag blir det lugnt, jag vill bara vara hemma och inte göra ngt.. kanske en tur till parken för att sysselsätta en ganska så rastlös lilleman..

Solen skiner och jag gillart!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Samma problem här. Vi hade en tvättmaskin när Elsa var liten. En som stod i lägenheten när vi flyttade hit. En toppmatad som inte tog så mycket men OJ vad vi tvättade. Den gick dock sönder och eftersom den inte tillhörde lägenheten utan någon lämnat den fick vi laga den själva och det hade vi ingen lust med. Så ut med den och börja tvätta i tvättstugan. Det har gått bra men nu känner jag precis som du - det borde vara lag på att tvåbarnsfamiljer fick tvättmaskin i lägenheten.



    Arvid kräks dessutom. Så jösses vad det blir tvätt.



    Grymt fina bilder på lillfisen!

    2010-05-02 | 16:13:28
  • Victoria säger:

    Köp ett hus vetja! Helt fantastiskt när man kan hänga tvätten ute...tvätta på fm och allt är torrt på em.

    2010-05-02 | 19:52:56
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: