jonssonevelina

Evelina, 30 år. Född och uppväxt i lilla festivalstaden Hultsfred. Bor numera i Skånelandet med sambon och våra två barn.

Sommaren har kommit.. eller?

Kategori: Allmänt

Idag har sommaren kommit till Malmö, förhoppningsvis för att stanna..
Till en början var det mest kvavt och mulet så jag trodde mer på regn än på sol imorse när vi vaknade.. men ack så fel jag hade=)

Jag och Milla har spenderat dagen med Anna, jag drog med henne till Willys för att storhandla och tur var väl de för bara bilbarnstolen tog ju upp en kundvagn så den fick Anna ta medans jag sprang omkring med min egna som jag rätt snabbt fyllde till toppen..
Vi ahr ett tag kunderat på att prova Linas Matkasse eller något liknanade men eftersom det är grillväder var och varannan dag så kom jag på en bättre idé.
I ICA:s buffé-tidning som kommer ut någon gång varje månad så har de en veckomatsedel som dessutom går under "billiga veckan" där 5 middagar för 4 personer inte ska kosta mer än 400kr totalt...
Jag gillar att jag slipper tänka ut vad man ska äta varje dag och att det dessutom är billigt passar ju perfekt nu när man går hemma som en fattig mamma..

Efter storhandlingen så gav vi oss ut på prommenad i värmen, och jag som (när jag ammar) svettas som en gris av minsta ansträngning, svettades så det bara rann om hela mig.. fattar inte vad det är med ammning och svettning!?!

Hämtade upp Liam som för första gången inte har sovit middag på dagis. Han är i någon mitt emellan period där vi inte riktigt vet hur vi ska göra. Det hade gått ¨bra på dagis och likaså här hemma efteråt, med undantag för en lien dipp under middagen.. men det ordnade upp sig och han höll ut till klockan var strax innan halv åtta, därefter somnade han på 5 minuter!

Vi har även introducerat nappen i Millas liv, faktiskt redan i lördags.. Hon gillar den inte speciellt mycket men tar den helst när hon åker vegn. Här hemma grimatiserar hon mest och blir förbannad när vi försöker få henne att gilla den.. Det återstår att se!!

Ikväll bakas det knäckebröd, både jag och Tobbe har fått dille på de och knaprar som bara den.. Tur att det är nyttigt!!

Just nu visar temperaturen på 19 grader ute.. Jag vill ut och åka inlines!!
Men nu är jag hungrig och då måsta jag ha mat.. fort!!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Vi kör också Buffés billiga vecka. Första gången vi testar. Har lagat två av rätterna och båda har varit väldigt goda.



    Vi körde Middagsfrid (som Linas matkasse) i höstas när jag mest spydde för vi orkade inte hålla på att planera maten. Det var mycket goda grejer men inte alltid så barnvänligt. Elsa åt inte alltid maten och det kändes trist. Dessutom var det alltid så sjukt mycket grönsaker (vilket såklart är bra) att det tog evigheter att laga till när allt skulle skäras. Så det tog sällan endast 30 minuter som de sagt att det skulle ta utan betydligt längre tid. Men det var en bra lösning för oss under den perioden men efter jul la vi ner.



    Du får berätta sen vad ni tyckte om billiga veckan.

    2010-05-20 | 21:16:27
  • Victoria säger:

    Ja, inlines! Hinner vi ses nåt i helgen? Frulle i VH eller nåt kanske?

    2010-05-20 | 21:59:40
    Bloggadress: http://tojis.blogspot.com
  • Evelina säger:

    lovar att skriva om vad vi tycker om billiga veckan, vi sätter igång i nästa vecka..=)

    Hoppas att allt är bra med er, hälsa familjen Emma!

    Kram

    2010-05-20 | 22:06:40

Kommentera inlägget här: